صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : آموزش پرستاری

آموزش پرستاری

آموزش پرستاری

دوره آموزش پرستاری انواع مختلفی دارد. برای آموزش پرستاری لازم ست به مراکز معتبر مراجعه نمایید. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع دوره های آموزش پرستاری آشنا نماییم و هم چنین اطلاعاتی را در این زمینه به شما ارائه دهیم.

انواع دوره پرستاری

دوره پرستاری ICU

در صورتی که شما قصد پرستاری در بخش مراقبت های ویژه را دارید لازم است برای آموزش دوره ی پرستاری ICU را بگذرانید. همان طور که می دانید امروزه به پرستار در این بخش بسیار نیاز است و علت این نیاز مندی امروزه بیشتر ویروس کرونا می باشد. پرستاری که قصد فعالت در این بخش را دارد باید خود را از لحاظ روحی و عاطفی قدرتمند سازد و عواطف خود را کنترل نماید که عدم مقابله با عواطف ممکن است دردسرساز و خطرناک باشد.

دوره پرستاری همودیالیز

پرستار همودیالیز از بیماران کلیوی پرستاری می کند. این پرستار وظیفه دارد به مدیر خدمات کلیوی گزارش دهد. مراقبت از بیمارانی که مشکلات مزمن کلیوی دارند نیز بر عهده ی پرستار همودیالیز است. پرستار همودیالیز وظیفه دارد علاوه بر مراقبت از بیماران کلیوی ، ارزیابی و برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

دوره پرستاری CCU

پرستار CCU وظیفه دارد علائم حیاتی ، قد و وزن و … را اندازه گیری و ثبت نماید. این پرستار زیر نظر پرستار می تواند در مراقبت از بیماران کمک رسانی نماید. موارد گفته شده تنها نمونه ای از وظایف پرستار CCU می باشد.

دوره پرستاری NICU

افرادی که قصد دارند در بخش NICU باید آموزش های زیادی ببینند. این پرستاران وظیفه دارند خدمات مراقبت های ویژه را در بخش خود به خانواده ها و نوزادان ارائه دهند. این پرستاران وظیفه دارند از نوزادان تازه به دنیا آمده مراقبت ویژه نمایند. بخش NICU مراقبت بسیار ویژه ای دارند و مانند بخش های عادی نیست. برخی از نوزادان به تهویه احتیاج دارند که پزشکان با کمک دستگاه و لوله به گلو نفوذ می کنند.

 

 

admin

پست های مرتبط

برپایی غرفه سلامت به مناسبت هفته سلامت توسط هیئت مدیره نظام پرستاری تهران

به گزارش روابط عمومی هیئت مدیره نظام پرستاری تهران به مناسبت هفته…

حضور اعضای ششمین دوره هیئت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ در آیین بزرگداشت مقام پرستار

در مراسم بزرگداشت مقام پرستار روز چهارشنبه، یکم آذر ماه که به…

۲ آذر ۱۴۰۲

تجمع روز چهارشنبه جامعه پرستاری کشور از مردم و کادر درمان غزه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات مدیره نظام پرستاری تهران، علی عباسی…

۲۶ مهر ۱۴۰۲

دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید