صفحه اصلی > انجمن های پرستاری و استخدامی : اعتراض مدافعین خط مقدم سلامت به رفتار الیاس نادران که برخلاف منویات رهبری و خواست عموم پرستاران است/ تصمیمات شخصی یا نظر مجلس و کمیسیون بهداشت؟!

اعتراض مدافعین خط مقدم سلامت به رفتار الیاس نادران که برخلاف منویات رهبری و خواست عموم پرستاران است/ تصمیمات شخصی یا نظر مجلس و کمیسیون بهداشت؟!

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری تهران، متن نامه سازمان نظام پرستاری به رئیس مجلس شورای اسلامی به این شرح است:

جناب آقای دکتر قالیباف 
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی 
سلام علیکم
احتراما به استحضار می رساند
در پی صدور فرامین مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در روز پرستار مبنی بر لزوم اجرای قانون بیش از یک دهه بر زمین مانده پرستاران ( قانون تعرفه گذاری خدمات گروه پرستاری) واستخدام پرستاران؛ این سازمان در اجرای منویات معظم له؛ پیشنهاد تامین منبع برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را به همراه ۳ پیشنهاد مهم دیگر درباره استخدام نیرو؛ تغییر وضعیت نیروهای شرکتی و پوشش بیمه ای مراقبتهای پرستاری، آن هم بعد از چند جلسه مشترک با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تقدیم آن کرد.   
  سپس با نظر مساعد اعضا و ریاست محترم کمیسیون بهداشت و درمان طی نامه ارزنده ای از ناحیه جناب آقای دکتر شهریاری  ریاست  کمیسیون و نیز نامه دیگری از این سازمان  خطاب به حضرت عالی درخواست مساعدت وهمکاری شد.  
همزمان ریاست محترم کمیسیون بهداشت بر اساس اصول مربوطه؛ به نمایندگان خود در کمیسیون تلفیق ماموریت دادند که این موضوعات در سامانه کمیسیون تلفیق ثبت و به موقع در صحن کمیسیون تلفیق مطرح و رسیدگی شود. 
از سویی تمام  اعضای شورای عالی نظام پرستاری؛ روسا و اعضای محترم هیات مدیره های نظام پرستاری  در سراسر کشور با  نمایندگان کمیسیون تلفیق و سایر نمایندگان درحوزه های انتخابیه شان؛ رایزنی کردند و جو بسیار مساعد و مناسبی بین جامعه پرستاری و مجلس محترم ایجاد شده بود.
اما در روز بررسی موارد مذکور، با مدیریت بسیار عجیب و سوال برانگیز جناب آقای دکتر الیاس نادران رییس محترم کمیسیون تلفیق ؛ در نوع طرح و مدیریت این موضوعات روبرو شدیم.   
از جمله: 
اجازه ندادند برای طرح مباحث تخصصی توسط طراحان؛ نحوه رأی گیری، ثبت نشدن آراء مثبت علی رغم رأی موافق بسیاری از نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق؛ عدم توجه به اعتراض نمایندگانی که رأی شان در لحظه رای گیری ثبت نشده و اعتراض کردند و…
 لذا این رفتارهای ایشان به عنوان رییس کمیسیون تلفیق خستگی یکساله مبارزه با کرونا را بر تن جامعه فداکار و ازجان گذشته پرستاری  کشور، باقی گذاشت و آنها را در بهت و حیرت فرو برد.
جناب آقای دکتر قالیباف! درصورت عدم رسیدگی فوری جناب عالی؛ (لطفا فیلم مربوط به جلسه مورد نظر در کمیسیون تلفیق را ملاحظه فرمایید) این رفتار مشکل ساز ایشان که از سویی؛ نشانگر اجتهاد شخصی در قبال نص صریح منویات رهبری معظم و بزرگوار و قانون مجلس است به پای کل مجلس نوشته می شود.  
چرا که آقای نادران با این حرکت‌ها و نحوه مدیریت خود؛ چند هدف  اساسی را متلاشی کردند و نتایج تاسف باری را به اسم کمیسیون تلفیق به مجلس و جامعه پرستاری تحمیل کردند که حداقل پنج عارضه و پیامد خطرناک آن عبارتند از:
 ۱- پشت پا زدن به قانون مجلس که بیش از یک دهه روی زمین مانده و امسال  با تکلیف و تاکید مقام معظم رهبری ب راجرای آن؛ باید منبع تامین مالی آن طبق قانون از محل سرانه تشخیصی- درمانی تدارک دیده شود.  
۲-  پشت پا زدن ( یا حداقل بی توجهی مفرط ) به فرامین و منویات رهبر معظم انقلاب که امسال در روز پرستار صریحا و موکدا؛  همه مسئولان را مکلف به اجرای این قانون کردند آن هم مجلسی که مدعی انقلابی بودن است و خود را طرفدار اقشار تلاشگر و ایثار گر جامعه می داند.
۳-  تعیین رویکرد و نگاه مجلس به مدافعان سلامت آن هم پس از یک سال تلاش و جانفشانی پرستاران این مدافعین خط اول جبهه دفاع ازسلامت مردم .
بالاخره  پرستاران عزیز؛ حرکت آقای نادران را  چه شخصی باشد و چه حقوقی، نمادی از نوع  رویکرد ومیزان و معیار قدردانی و قدرشناسی مجلس از مدافعین سلامت تلقی می کنند.
۴-  اولین پاسخ مجلس دوازدهم به خواسته بحق مدافعان سلامت که بر اساس قانون و دستور مقام معظم رهبری از مجلس پیگیری شده برخلاف دیدگاه حضرت عالی و سایر نمایندگان؛ با این اقدام ایشان منفی و بسیار نا امید کننده  جلوه می کند  و در صورت عدم بازنگری  در این اقدام ناشیانه قطعا کل مدافعین سلامت را از این مجلس برای همیشه نا امید می کند.
۵- عدم اعتنا به نظرات تخصصی طراحان؛ نمایندگان و ریاست محترم کمیسیون بهداشت تا جایی که حتی رأی مثبت شخص ارائه دهنده طرح ؛ ثبت نگردیده و علیرغم  تذکرات ‌اخطارهای ایشان؛ به نظراتشان هیچ توجهی از ناحیه دکترنادران نشده است.   
بنابراین خواهشمند است دستور فرمایید  هرچه سریعتر ضمن برخورد قانونی با این رفتار جناب آقای نادران که مرتکب مراتب فوق شده اند، بعد از اتمام تعطیلات این چندروزه مجلس و قبل از شروع مباحث بودجه در صحن علنی مجلس؛ نسبت به اصلاح روند مذکور  و نیز تصویب موضوعات تقدیم شده به کمیسیون به صورت جداگانه و به عنوان طرح مستقل اما باقید فوریت در صحن علنی اقدام شود.
گفتنی است رئیس کل سازمان نظام پرستاری؛ ریاست شورای عالی؛ هیات رئیسه شورای عالی و سازمان  نظام پرستاری به همراه تمامی اعضا و روسای محترم هیأت مدیره ها ی سراسر کشور ضمن اعتراض شدید به این اقدامات و حرکات ناصواب آقای نادران در کمیسیون تلفیق هنوز آن را به حساب کل مجلس و نمایندگان محترم نگذاشته اند.
لیکن به خاطر نادیده گرفته شدن حقوق حقه و مسلم پرستاران عزیز؛ در صورت عدم  تجدید نظر و عدم تصویب موارد مذکور و نادیده گرفته شدن منویات مقام معظم رهبری و دفاع از حق مشروع و قانونی مدافعین سلامت آن هم در این شرایط خاص که مجاهدانه جان و جوانی خود را تقدیم سلامت مردم کشور می کنند و از ناحیه برخی اشخاص محدود این گونه  بی مروتی می بینند.  در یکی از روزهای  آینده  با لباس پرستاری و با رعایت پروتکل های کرونایی با حضور در مقابل مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از فرشتگان رحمت و سفید پوشان جان برکف؛ حق قانونی  و مظلومیت این مدافعان  کم نظیر را مطرح و به طورعلنی پیگیری خواهیم کرد.

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

آغاز ثبت‌نام داوطلبان ششمین انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری

ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری آغاز شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید