صفحه اصلی > علمی : فعالیت کمیته ملی مراقبت تسکینی در کشور و ارائه برنامه‌های آموزشی

فعالیت کمیته ملی مراقبت تسکینی در کشور و ارائه برنامه‌های آموزشی

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه کمیته ملی مراقبت تسکینی حدود ۳ سال فعالیت خود را در کشور آغاز کرده است، گفت: همچنین این کمیته برنامه های آموزشی برای پزشکان و پرستاران کشور برگزار می کند.

دکتر «مهناز ایلخانی» در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری نظام پرستاری تهران با بیان اینکه مراقبت تسکینی برای تسکین علایم بیماری ارائه می شود، در ادامه اظهار کرد: این مراقبتها برای بیماری هایی است که جان انسانها را تهدید می کند نظیر سرطان، نارسایی قلبی و … و از زمان شروع بیماریی تا مراحل انتهایی مراقبتهای تسکینی ارائه می شود.

وی افزود: این مراقبتها از نظر زمان به ۳ دسته زمان تشخیص، درمان و مراحل انتهایی زندگی تقسیم می شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه کمیته ملی مراقبت تسکینی در اقدامی بزرگ از  100 پزشک و پرستار برای شکت در برنامه آموزش دعوت کرد، ادامه داد: این برنامه آموزشی طی ۵ روز برگزار شد.

دکتر ایلخانی با اشاره به اجرای پایلوت دوره های مختلف مراقبت تسکینی به صورت کلینیکی و بخش مراقبت در دانشگاه علوم پزکی شهید بهشتی گفت: البته هنوز جا برای پیشرفت در زمینه مراقبت تسکینی در کشور وجود دارد و باید از افراد متبحر در این حوزه استفاده شود.

وی یادآور شد: هم اکنون چند پایگاه در هر شهر و مرکز استان در یک یا دو بیمارستان فعالیت می کنند اما همواره به افراد ماهر برای آموزش نیروهای جدید نیاز است.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید