صفحه اصلی > انجمن های پرستاری و استخدامی : افتتاح ایستگاه مدافعان سلامت در خط ۷ مترو تهران

افتتاح ایستگاه مدافعان سلامت در خط ۷ مترو تهران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری تهران به نقل از یکتاپرس؛ ایستگاه مدافعان سلامت در خط ۷ مترو تهران، در مجاورت بیمارستان امام خمینی (ره) قرار دارد و به پاس قدردانی از زحمات مدافعان سلامت در دوران شیوع ویروس کرونا، نام آن از «باقرخان» به «مدافعان سلامت» تغییر یافت.

خط ۷ مترو تهران به‌طول ۲۷ کیلومتر و با دارا بودن ۲۲ ایستگاه، از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان کتاب در سعادت‌آباد ختم می‌شود.

رئیس جمهور:کمک به توسعه مترو تهران از خدمات بزرگ این دولت است

رئیس جمهور سرعت مترو در حمل و نقل عمومی را بیشتر از سایر وسایل حمل و نقل دانست و گفت: سرعتی که مترو در حمل و نقل دارد را غیر مترو نمی‌تواند انجام دهد. شما از این طرف شهر به آن طرف شهر ممکن است با نیم ساعت بروید، در حالی‌که اگر با وسیله نقلیه دیگر بخواهید بروید، ممکن است یک یا دو ساعت در راه باشید.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «حسن روحانی» این مطلب را در آیین افتتاح طرح‌های ملی شهرداری تهران و حوزه بهداشت و درمان در هفتاد و سومین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید بیان کرد. وی گفت: خوشحالم که امروز هفتاد و سومین افتتاح پنجشنبه‌ها را شاهد بودیم. بخش اعظم افتتاح امروز به بخش سلامت و بخش دیگر به حمل و نقل عمومی در تهران مربوط می‌شد.

روحانی افزود: مترو برای حمل و نقل بسیار اهمیت دارد. چرا که فضای زمین و خیابان به تنهایی کافی نیست؛ چون تردد زیاد است، چون جمعیت زیاد است، بنابراین یا ناچار می‌شویم به فضای بالا برویم و از قطارهایی در فضای بالا استفاده کنیم یا زیر زمین برویم و آنجا از قطارها استفاده کنیم که علی‌الظاهر بهترین آن زیر زمین است.

وی سپس گفت: البته مترو خواص و فواید دیگری هم دارد، ولی اساس آن حمل و نقل است. سرعتی که مترو در حمل و نقل دارد را غیر مترو نمی‌تواند انجام دهد. شما از این طرف شهر به آن طرف شهر ممکن است با نیم ساعت بروید، در حالی‌که اگر با وسیله نقلیه دیگر بخواهید بروید، ممکن است یک یا دو ساعت در راه باشید. سلامت و ایمنی هم وجود دارد و همچنین مساله محیط زیستی که وجود دارد به جای صدها اتوبوس و خودرو و تاکسی، یک مترو بدون آلودگی هوا این مسیر را طی می‌کند. یکی از خدمات بزرگی که این دولت انجام داد کمک در بخش مترو بود.

شهردار تهران:افزایش ۵ برابری سهم حمل و نقل عمومی در بودجه شهرداری

شهردار تهران با اشاره به تغییرات اساسی در هزینه‌کرد برای اداره شهر گفت: به قیمت ثابت منابع مالی در اختیار، در این دوره از مدیریت شهری، ۴۲ درصد شهر را ارزان‌تر اداره کردیم.

دکتر «پیروز حناچی»، شهردار تهران، این مطلب را در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه‌های شهرک آزمایش و مدافعان سلامت در خطوط ۶ و ۷ مترو تهران بیان کرد و گفت: خط ۷ مترو تهران که دارای ۲۷ ایستگاه بوده و از ورزشگاه تختی تا میدان کتاب در سعادت‌آباد کشیده شده، جنوب شرق تهران را به شمال غرب تهران متصل می‌کند.

شهردار تهران افزود: ایستگاه مدافعان سلامت در مجاورت بیمارستان امام خمینی (ره) قرار گرفته و به پاس قدردانی از زحمات عزیزان مدافع سلامت در دوران شیوع ویروس کرونا، به نام آنان نام‌گذاری شده است.

وی سپس گفت: سهم بودجه حمل و نقل عمومی تهران در این دوره دولت، با افزایش پنج برابری از ۰٫۷۱ درصد به ۳٫۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

حناچی ادامه داد: نه تنها زحمات دولت در این دوره مورد تظلم قرار گرفته، بلکه در شرایط تحریم و کرونا، زحمات مدیریت‌های شهری در کلان‌شهرها و شهرداری‌ها نیز نادیده گرفته شده است و این نهاد نیز مظلوم واقع شده است.

او توضیح داد: به قیمت ثابت منابع مالی در اختیار، در این دوره ۴۲ درصد شهر را ارزان‌تر اداره کردیم و در موضوع مناسب‌سازی فضاهای عمومی، با نصب ۳۰ درصد پله‌های برقی و ۲۶ درصد از آسانسورهای مترو، عملکرد درخوری داشتیم.

مدیر عامل مترو تهران:ایستگاه مدافعان سلامت ‌طیف وسیعی از مسافران را جذب خود خواهد کرد

مدیر عامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: ایستگاه مدافعان سلامت با قرار داشتن در محدوده خیابان‌های ستارخان و باقرخان، بزرگراه‌های شهید‌چمران و شهید ‌نواب صفوی و تونل توحید، قطعاً ‌طیف وسیعی از مسافران را جذب خود خواهد کرد.

«علی امام»، مدیر عامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، این مطلب را در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه «مدافعان سلامت» در خط ۷ مترو تهران بیان کرد و گفت: نکته حائز اهمیت، ‌قرار گرفتن ایستگاه مدافعان سلامت در نقطه شروع طرح ترافیک و طرح زوج و فرد است که این امکان را به شهروندان می‌دهد تا با استفاده از مترو، به مقاصد خود در داخل محدوده‌های طرح ترافیک مراجعه کنند.

امام در ادامه گفت: با پیشنهاد جامعه پزشکی و شهرداری تهران و نیز تأیید شورای اسلامی شهر تهران، ایستگاه مترو باقرخان در خط ۷ به پاس زحمات کادر بهداشت و درمان در دوران شیوع بیماری کرونا به ایستگاه «مدافعان سلامت» تغییر نام داد.

وی افزود: به همین مناسبت، گالری ورودی این ایستگاه نیز به تابلویی مفهومی از نقش جامعه پزشکی در کنترل و مهار این بیماری مزین شد و در این ورودی ‌تصاویری از برخی شهدای جامعه پزشکی که در راه مبارزه با بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند، نیز نقش بسته است. افتتاح این ایستگاه با کاهش مبتلایان و متوفیان موج چهارم کرونا و همینطور پوشش بیشتر واکسیناسیون در ایران همزمان شد.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در ادامه گفت: با بهره‌برداری از ایستگاه‌های شهرک آزمایش و مدافعان سلامت در خطوط ۶ و ۷ مترو تهران، شمار ایستگاه‌های تکمیل شده در دوره کنونی مدیریت شهری به عدد ۳۰ و در مجموع تعداد ایستگاه‌های شبکه خطوط مترو پایتخت به ۱۴۱ خواهد رسید.

وی سپس گفت: در تأمین تأسیسات و تجهیزات ایستگاه‌هایی که اخیراً تکمیل و افتتاح شده‌اند، سعی شده تا حد امکان از محصولات داخلی استفاده شود تا ضمن تسریع در روند تأمین ملزومات بهره‌برداری از ایستگاه‌ها، به نوعی از تولید ملی نیز حمایت شود. این تجهیزات شامل آسانسورها، پله‌های برقی، فن‌های هواساز و … است.

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

آغاز ثبت‌نام داوطلبان ششمین انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری

ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری آغاز شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید