صفحه اصلی > استخدامی : امروز مدافعان سلامت در خط مقدم تمدن گفتمان فرهنگ جهادی هستند

امروز مدافعان سلامت در خط مقدم تمدن گفتمان فرهنگ جهادی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری تهران به نقل از راه دانا؛ آئین اختتامیه هنرواره ملی «روایت جهاد» با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عصر دوشنبه ۱۴ تیرماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

نقش مردم در مبارزه با کرونا بسیار اهمیت داشت
سردار فتحیان مشاور وزیر بهداشت با حضور در این مراسم ضمن قدردانی از حوزه هنری و تمامی هنرمندانی که با تلاش‌های خود حماسه‌های ماندگار کادر درمان و پزشکی کشور در مبارزه با کرونا را ثبت می‌کنند، گفت: همه جامعه پزشکی و همه ملت ایران در حال مجاهدت هستند و در چنین شرایط دشواری که اقتصاد کشور به شدت آسیب دیده، مردم به خوبی درخشیدند. همچنین پیروی از فرامین رهبری در مبارزه با کرونا از سوی مردم اهمیت بسیاری در کنترل وضعیت تا به امروز داشته است. از جمله این همیاری‌های مردمی را روز سیزده به در سال ۱۳۹۹ شاهد بودیم که بر اساس بیانات رهبری مردم رعایت کردند و از خانه خارج نشدند.

وی ادامه داد: نقش مردم در مبارزه با کرونا بسیار اهمیت داشت و روزهای ابتدایی آغاز شیوع کرونا مانند روزهای حملات ارتش بعث عراق با بمب‌های شیمیایی، این ملت ایران بود که به یاری نیروهای رزمی و پزشکی آمدند و با همکاری‌هایشان دلگرمی بسیاری برای همگان بودند. به قول مقام معظم رهبری باید از این‌ها قدردانی شود چرا که آنان با ایثار و از جان‌گذشتگی خود کار بزرگی کردند.

قمی در ادامه گفت: باید باطن نیرومند این جامعه را به نمایش گذاشت، چرا که همین امر خودش امیدآفرین است. از همه بانیان راه‌اندازی هنرواره روایت جهاد قدردانی می‌کنم که تلاش کردند تا مجاهدت‌های جهادی این روزهای ایران روایت شود. روایت این مجاهدت‌ها خودش به نوعی جهادی عظیم است.

وی در پایان گفت: ما هم به مجاهدین عرصه سلامت داریم و هم به راویان مجاهدت‌های مجاهدین عرصه سلامت داریم که جانشان را کف دست گذاشتند تا اقدامات مهم و امیدبخش جهادگران سلامت را ثبت و به نمایش بگذارند.

در ادامه این مراسم از خانواده معظم شهدای مدافع سلامت، جمعی از خیرین جهادی، خاطره‌نگاران به همراه چهره‌های فرهنگی و هنری فعال در امر مبارزه با کرونا از جمله یوسف سلامی خبرنگار گزارش‌های کرونایی صدا و سیما، سید احسان باقری و علی حدادی‌اصل از عکاسان رسانه‌ای در امور کرونا و دکتر نفیسه واعظ روانشناس و پژوهشگر و نویسنده مقاله «تأثیر باورداشته‌های معنوی بر سوگواری خاموش و ابراز نشده در دوره کرونا در ایران» قدردانی شد.
در ادامه مراسم، برگزیدگان بخش‌های مختلف این هنرواره تجلیل شدند.

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

آغاز ثبت‌نام داوطلبان ششمین انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری

ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری آغاز شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید