صفحه اصلی > سایر : آموزش ضمن خدمت پرستاران

آموزش ضمن خدمت پرستاران

آموزش ضمن خدمت پرستاری

همان طور که می دانید امروزه مسئله آموزش یکی از با اهمیت ترین مسائل می باشد. در واقع آموزش به بهسازی منابع انسانی و نیروهای یک سازمان کمک بسیاری می کند. در واقع باعث رشد و نموی کارکنان و افراد می شود. به علت  پیشرفت های هر روزه در علم پزشکی ، داروها و راه و روش های درمان روز به روز تغییر می کنند و به همین علت آموزش در زمینه پزشکی و پرستاری جزو مسائل بسیار مهم و با اهمیت می باشد. لازم است پرستاران و پزشکان نیز با پیشرفت علم همراه شوند و در این زمینه رشد کنند. توجه داشته باشید که کارکنان بخش درمانی باید علاوه بر مهارت و تجربه در کار ، علم کافی به منظور انجام کارهای مراقبتی داشته باشند. پس لازم است پرستاران علم و دانش خود را در زمینه های مراقبتی بالا ببرند. بالا بردن دانش نیز از طریق آموزش دیدن امکان پذیر می باشد. هدف از آموزش رشد سطح علمی پرستاران و کارکنان بخش درمانی می باشد. در آموزش ضمن خدمت پرستاران فعالیت های آموزشی مختلفی صورت می گیرد.

آموزش پرستاران یکی از اصلی ترین اقدامات در جهت رشد کیفیت درمانی و مراقبتی می باشد. اگر این آموزش ها به درستی و کامل و هم چنین مطابق با اصول آموزشی صورت بگیرد ، بهبود و ارتقا کیفیت مراقبت های درمانی و پرستاری را مشاهده خواهیم کرد. هر روزه علم درحال پیشرفت می باشد و لازم است در هر زمینه ای نه تنها مراقبت های درمانی آموزش صورت گیرد. این اقدام بسیار برای رشد افراد و جامعه نیاز می باشد و لازم است در این خصوص تدبیرهایی اندیشیده شود.

یکی از عوامل مهم کاهش تاثیر برنامه های آموزشی پرستاران ، کاربردی نبودن آموزش ها می باشد. آموزش ها لازم است در زمینه و چارچوب نیاز شغلی درمانی باشد. در واقع در آموزش های ضمن خدمت پرستاران در ابتدا نیاز های آموزش پرستاران مورد بررسی قرار می گیرد و سپس آموزش ها در چارچوب این نیاز های آموزشی ، برنامه ی آموزش ها صورت می گیرد.

admin

پست های مرتبط

کمبود ۶ میلیون پرستار در جهان

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرستاران را از مهم ترین منابع انسانی نظام سلامت خواند و اعلام کرد: کمبود گروه پرستاری توسط سازمان بهداشت جهانی، اصلی ترین مشکل کمبود نیروی انسانی نظام های سلامت است.

۲۷ خرداد ۱۴۰۲

پیام تبریک اعضای هیات مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ به مناسبت عید نوروز

، اعضای هیات مدیره نظام پرستاری تهران به مناسبت آغاز سال جدید بیانیه ای را منتشر کردند .

اجرای قانون تعرفه‌گذاری با وجود پیگیری‌های سازمان نظام پرستاری متوقف شده است

رئیس هیئت‌مدیره نظام پرستاری تهران، گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری با توجه به پیگیری‌های متعدد سازمان نظام پرستاری متوقف شده و مراحل بعدی این قانون تاکنون پرداخت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید