صفحه اصلی > انجمن های پرستاری و استخدامی : زارعیان در گفتگو با دانشجو: خبرنگاران در دوران کرونا مشکلات پرستاران را به خوبی عنوان کردند

زارعیان در گفتگو با دانشجو: خبرنگاران در دوران کرونا مشکلات پرستاران را به خوبی عنوان کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسلانی نظام پرستاری تهران، آرمین زارعیان  رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه سلامت گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: طی چند سال اخیر برای تکریم پرستاران و قدردانی از زحمات آن‌ها، به جای آنکه فقط یک روز را با عنوان روز پرستار نامگذاری کنند، یک هفته را با عنوان هفته پرستار نام می‌برند و البته سختی کار پرستاران به ویژه در شرایط فعلی که بیماری کرونا در سطح جامعه شیوع پیدا کرده است نیز چندین برابر شده است.

وی اضافه کرد: هر یک از روزهای هفته پرستار با یک عنوان نامگذاری شده است و به دنبال این نامگذاری در هیئت مدیره نظام پرستاری علی رغم وجود بیماری کرونا، برنامه‌هایی را ویژه پرستاران طراحی و در دست اجرا دارند و متناسب با روز و عنوان آن روز از پرستارها تجلیل و قدردانی خواهد می‌شود.

 رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران خاطرنشان کرد: هفته پرستار هر ساله از بیست و ششم آذر ماه شروع می‌شود و تا دوم دی ماه ادامه خواهد داشت.

زارعیان یادآور شد: محوریت شعار اساسی هر یک از روزهای هفته پرستاری، متفاوت بوده و مبتنی بر جامعه و سلامت، هویت و منزلت، و رفاه و معیشت نامگذاری شده است.

وی همچنین تصریح کرد: شعار روز اول “پرستاری و ولایت” ، روز دوم “پرستاری و رسانه”، روز سوم”پرستاری و تندرستی”، روز چهارم “پرستاری و مسئولین”، روز پنجم “پرستاری و تجلیل از فداکاری”، روز ششم “پرستاری و پژوهش ” و شعار روز هفتم “پرستاری و تجلیل از پیشکسوتان” نامگذاری شده است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران تصریح کرد: به مناسبت هفته پرستار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، صبح روز پنجشنبه بیست و هفتم آذر ماه، مزار این شهدا غباروبی و عطر افشانی شد و مسئولان نظام پرستاری با خانواده آن‌ها دیدار و گفتگو کردند.

زارعیان در ادامه تاکید کرد: برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته پرستار در همه بیمارستان‌های شهر تهران اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: خبرنگاران و اهالی رسانه‌ها نه تنها در طی شیوع بیماری کرونا که تا کنون بیش از ۱۰ ماه از شروع آن می‌گذرد، سالیان متمادی است که حرفه پرستاری و مشکلات و معضلات این قشر زحمتکش را به عنوان یکی از دغدغه‌های رسانه‌ای مورد پیگیری و رصد قرار می‌دهند و این امر قابل تقدیر است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری یادآور شد: بلوغ فکری که همه توقع دارند در حوزه جامعه پزشکی و پرستاری وجود داشته باشند به اندازه‌ای است که خبرنگاران به آن به عنوان یکی از حرفه‌های تاثیر گذار در ارتقاء سطح سلامت جامعه نگاه کنند.

زارعیان تاکید کرد: امروز جمعه بیست و هشتم آذر ماه در راستای توسعه تندرستی به لحاظ مادی و معنوی، مراسم دعای دسته جمعی و همچنین کوهنوردی با رعایت تمام دستورالعملهای بهداشتی برای پرستاران برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: روز شنبه با مسئولان کمیته امداد امام خمینی “ره” و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران ملاقات خواهیم کرد و همچنین در این روز در رسانه ملی با مردم و مسئولین به طور مستقیم و رو در رو دیدار و گفتگو می‌کنیم.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تاکید کرد: در سایر روزهای هفته پرستار هم به تناوب و در خور شعار هر روز برنامه‌های متنوعی برای پرستاران در بیمارستان‌های کشور اجرا خواهد شد.

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

آغاز ثبت‌نام داوطلبان ششمین انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری

ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری آغاز شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید