صفحه اصلی > انجمن های پرستاری و استخدامی : شهدای مدافع سلامت میراث گرانبهای اعتلای کشور هستند

شهدای مدافع سلامت میراث گرانبهای اعتلای کشور هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران، ماه ها از شیوع کرونا در کشور می گذرد و متاسفانه علیرغم تمام زحمات کادر درمان هر روز شاهد فقدان تعداد بسیاری از هموطنان در اثر این بیماری منحوس هستیم.

چه حزن انگیز! کم نیستند خانواده های مدافعان سلامت که امروز داغدار فقدان عزیزان خود هستند. داوطلبانی  که دیروز شجاعانه پا به میدان نهاده و در جنگی نابرابر و ناشناخته به نبرد با کووید ۱۹ پرداختند تا نجات بخش جان هموطن خویش باشند و امروز جای خالی این سلحشوران مدافع سلامت، اشک را به مهمانی چشمان خانواده و همکاران شان دعوت می کند.

رزمندگان سپیدپوشی که در برابر این مهاجم منحوس به ماسک و گان و دستکش مسلح شده و دل به دریای خطر زدند تا مرهم آلام جسمی، آرامش روحی و امیدی تازه برای ادامه حیات بیماران باشند.

 و چه حیف! تکاوران مبارزی که امروز در میان ما نیستند…

در این جنگ فرسایشی زخم خورده و آلوده بیماری شدند و بر بالینی خفتند که همیشه پرستار و مراقب آن بودند. اما این بار باید در نبردی تن به تن با کرونا می جنگیدند؛ با تنی نحیف و خسته از یک مبارزه نفس گیر ۹ ماهه برای حفظ جان دیگران.  دیگر توانی برای مبارزه خویشتن نداشته و پس از یک دوره مبارزه تن به تن با بیماری متاسفانه از فرط خستگی و فرسودگی تسلیم بیماری شدند.

یادشان گرامی و روحشان شاد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت به منظور تکریم  و تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع سلامت با خانواده های معزز آنان دیدار و گفت و گو می کند.

در نخستین دیدار دکتر علیرضا زالی به همراه دکتر ملک پور رییس بیمارستان شهید مدرس، مژگان کریمی مدیر روابط عمومی دانشگاه به دیدار خانواده شهید علی صفرلو پرستار بیمارستان شهید مدرس می رود که چندی قبل پس از یک دوره سخت مبارزه  با کرونا دعوت حق را لبیک گفت و به جمع شهدای مدافع سلامت پیوست. 

گرچه همسر شهید صفرلو با متانت و صبوری پذیرای ماست اما جای خالی شهید در همه جا احساس می شود. دخترشیرین و یادگار شهید را که می بینی غم فراق پدر در چشمانش موج می زند. دخترک با عروسکش درد دل می کند و از آمدن پدر می پرسد و دلت به درد می آید.

پس از قرائت فاتحه زالی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده شهید صفرلو، تکریم خانواده شهدای مدافع سلامت و تقدیر از رشادت های آنان را یک وظیفه مسلم ذکر می کند.

وی شهدای مدافع سلامت را فرزندان رشید این مرز و بوم می داند که به وظیفه ملی و حرفه ای خود عمل کرده وبر گردن ملت ایران حق ویژه ای دارند. چرا که در سخت ترین شرایط و  جنگی نابرابر که ویروس کرونا هموطنان را تهدید می کرد از جان خود گذشتند تا زندگی دیگران را نجات دهند.

زالی مدافعان سلامت را ستارگانی درخشان می خواند  که مردم ایران قدر و منزلت آنان را دانسته و بر اهمیت کارشان در این روزهای سخت و بحرانی واقف هستند.

وی با اشاره به سختی کار در حوزه بهداشت و درمان می گوید: صرفنظر از کرونا ارایه خدمات بهداشتی و درمانی واقعا دشوار و همراه با صعوبت و مرارت و مشقت است. در واقع این گروه یکی از مظلومترین گروههای ارایه خدمات اجتماعی در کشور هستند که به ارایه بالاترین خدمات  را بدون چشمداشت و با مزایای نه چندان مطلوب می پردازند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت با اشاره به ویژگی های بارز شخصیتی شهید صفرلو از وی به عنوان پرستاری متخصص و ممتاز یاد می کند که برای ارایه خدمات به بیماران کرونایی داوطلبانه مشارکت کرد و در راه نجات جان هموطنان خود و اعتلای حرفه ای حوزه سلامت به شهادت رسید.

زالی با نگاهی مهربانانه به فرزند شهید صفرلو خطاب به همسرش می گوید: بدون تردید دوری و فراق این شهید بزرگوار و تحمل این روزها برای شما بسیار سخت و جانکاه است .اما شما از جایگاه ممتازی در عرصه اجتماعی برخوردار هستید و تمام  مردم متواضعانه و با قدرشناسی در برابر زحمات شما سرخم می کنند که این جایگاه در سایه شهادت این شهید حاصل شده است.

وی به مقام شامخ و ارزنده تمامی شهدا در دوران مختلف دفاع مقدس، انقلاب، مدافعان حرم و مدافعان سلامت اشاره می کند که همگی در راه اعتلای مام وطن به شهادت نایل آمدند و آنان را مایه افتخار جامعه و جزو ذخایر گرانسنگ و میراث گرانبهای اعتلای کشور می داند.

زالی ضمن ابراز همدردی با همسر شهید صفرلو که خود نیز از کادر درمان است ابراز امیدواری می کند که همگی بتوانیم رهرو شایسته ای برای این شهدای گرانقدر باشیم که جانشان را در طبق اخلاص گذاشته و ازهیچ تلاشی برای مقابله با بیماری و نجات زندگی هموطنان فروگذار نکردند.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونای پایتخت یادآوری می کند که برای انعکاس رشادت های مدافعان سلامت  در این اپیدمی منحوس، مستندسازی و تهیه یادمان تفصیلی از زندگی فردی و حرفه ای شهدای مدافع سلامت با استفاده از خاطرات خانواده و همکارانشان در حال اجرا است.

ملک پور رییس بیمارستان شهید مدرس نیز در این دیدار به سابقه درخشان  ۱۵ ساله  شهید صفرلو در بیمارستان شهید مدرس  اشاره می کند و می گوید: شهید صفرلو در بخش مراقبت های ویژه اطفال خدمت می کرد که کاملا از بحث کرونا مجزا بود اما از همان روزهای اول با همسرش داوطلب خدمت رسانی به بیماران کرونایی شدند.

وی با ابراز تاسف می گوید: بدون اغراق یکی از بهترین نیروهای مان که از نظر مهارت، توانمندی، اخلاق و رفتار حرفه ای منحصر به فرد بود را از دست دادیم.

ملک پور با اشاره به این که بیمارستان شهید مدرس به عنوان یکی از مراکز درمانی دانشگاه درخط مقدم مبارزه با کرونا در حال فعالیت است از زحمات تمامی کارکنان این مرکز و به ویژه شهیدصفرلو و همسرش در طول ۹ ماه گذشته قدردانی می کند.

 وی ضمن ابراز تاسف از حجم بالای مراجعان و بیماران اظهار امیدواری می کند که با تعطیلی دو هفته ای تهران و رعایت  پروتکل های بهداشتی و محدودیت ها از سوی مردم شاهد فروکش کردن بیماری باشیم و فرصتی برای نفس تازه کردن کادر درمان فراهم شود.

شادی ابراهیمی که همپای همسر شهیدش در طی ماههای گذشته به بیماران کرونایی خدمت رسانی می کرد نیز با ابراز تاسف و تاثر می گوید : واقعا یکی از نیروهای ماهر و متخصص و توانمند و باسواد در حوزه پرستاری را از دست دادیم. شاید زمان طولانی لازم باشد تا فردی با این سطح از سواد  و توانایی جایگزین شهید صفرلو شود.

وی در حالی که غم فراق در چهره اش موج می زند اظهار می کند که این اتفاق ممکن است برای بسیاری از نیروهای بیمارستانی رخ دهد زیرا کادر درمان از جان خود مایه می گذارند و در این نبرد منحوس واقعا از نظر روحی و جسمی خسته و فرسوده می شوند.

این پرستار صبور و مسئولیت پذیر در حالی که دخترکش در آغوشش نشسته از عزم راسخش برای بازگشت به کار و خدمت به بیماران و یاری همکارانش می گویدو  یادآور می شود: وقتی نیروهای درمانی مبتلا شده و به استعلاجی می روند فشار مضاعفی به سایرین وارد می شود . بنابراین می خواهم  به یاری همکارانم بروم و رهرو راه شهید صفرلو باشم.

وی در حالی که خاطرات همسرش را مرور می کند از ویژگی های بارزی چون فداکاری، ایثار، از خودگذشتگی، مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی، مهارت و تخصصش می گوید که منحصر به فرد بود.

برادر همسر شهید صفر لو نیز  ضمن بیان مطالبی و تقدیر از حسن توجه دکتر زالی ابراز امیدواری می کند که همه مردم  دست به دست یکدیگر داده و با رعایت پروتکل ها و اعمال محدودیت ها این بحران را خاتمه دهند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در انتهای این نشست لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود از سوی دکتر زالی به  خانواده شهید صفرلو اهدا شد.

برچسب ها :

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

آغاز ثبت‌نام داوطلبان ششمین انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری

ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری آغاز شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید