صفحه اصلی > انجمن های پرستاری و استخدامی : وزارت بهداشت: محدودیت‌های جدید از امروز اعمال می‌شود

وزارت بهداشت: محدودیت‌های جدید از امروز اعمال می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، در مورد وضعیت استان سمنان بیان کرد: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان دارای روند افزایشی است و این روند صعودی با شیب تند و نگران‌کننده‌ای در حال امتداد است که در حال حاضر به بالاترین میزان خود از زمان شروع بیماری رسیده است.

وی ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های آرادان، سرخه و مهدی شهر در وضعیت قرمز بیماری یعنی خیلی پرخطر و شهرستان‌های دامغان، شاهرود، گرمسار و سمنان در این استان دارای وضعیت مشکی یا فوق پرخطر قرار دارند.

لاری افزود: با این وجود ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در این شهرستان‌ها در حال اعمال بوده و لزوم نظارت‌ دقیق بر اجرای صحیح محدودیت‌های مصوب در شهرستان‌های یادشده امری ضروری است.

وی بیان کرد: در هفته‌ی گذشته استان سمنان دومین استان کشور در بروز هفتگی موارد مثبت بستری و چهارمین استان کشور در بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا بوده است، به طوری که در هفته‌ی گذشته بروز هفتگی موارد مثبت در این استان ۶۷ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و بروز هفتگی موارد مرگ و میر استان حدود ۷۹.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که میانگین بروز در هر دو شاخص با اختلاف قابل توجهی از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: میانگین سن بستری شدگان بیماری کرونا در استان سمنان ۵۷ سال است و میانگین سن فوت شدگان بیماری در این استان ۷۱ سال گزارش شده است و متاسفانه روند ابتلا به بیماری در استان مانند سایر نقاط کشور به شکل خانوادگی گزارش شده است‌.

وی به رعایت دستورالعمل‌ها توسط مردم و همچنین تداوم همکاری بین دستگاهی در شرایط کرونایی تاکید کرد.لاری در پایان افزود: با شروع اعمال محدودیت‌های جدید مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز محدودیت‌های مصوب قبلی همچنان به قوت خود باقی است و بنابراین محدودیت‌های جدید به محدودیت‌های قبلی اضافه می‌شود و هیچ مصوبه قبلی لغو نشده است‌.

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

آغاز ثبت‌نام داوطلبان ششمین انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری

ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری آغاز شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید