صفحه اصلی > مصاحبه ها و ویژه ها : ابتلای ۲۰ هزار پرستار به بیماری کرونا/ درمان پرستاران مبتلا در تمام بیمارستان‌ها رایگان است

ابتلای ۲۰ هزار پرستار به بیماری کرونا/ درمان پرستاران مبتلا در تمام بیمارستان‌ها رایگان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران، آرمین زارعیان رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین وضعیت ابتلای پرستاران به بیماری کرونا اظهار داشت:‌ متأسفانه طی چند ماه گذشته ۵ هزار نفر از پرستاران تهران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. همچنین در کل کشور آمار پرستاران مبتلا به کرونا به حدود ۲۰ هزار نفر می‌رسد. 

وی عنوان کرد: جامعه خدوم پرستاری تاکنون ۵۰ شهید مدافع سلامت را تقدیم کرده است، لذا این این گروه از مدافعان سلامت بیش از پیش نیاز به حمایت از سوی دولت دارند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص کمبود تجهیزات پرستاری در بیمارستان‌های تهران اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت، با کمبود تجهیزات مواجه نیستیم و تجهیزات و اقلام مورد نیاز پرستاری کافی است و مشکلی در این خصوص گزارش نشده است. 

زارعیان ادامه داد: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در برخی موارد گزارش‌هایی در زمینه کمبود اکسیژن در برخی از بیمارستان‌ها به ما می‌رسد که موضوع بلافاصله توسط وزارت بهداشت پیگیری می‌شود اما توجه داشته باشیم که در شرایط تحریم هستیم و وارد کردن این بسته‌ها کار ساده‌ای نیست. از سوی دیگر با افزایش روزافزون مبتلایان، دستگاه ها روزبه‌روز مستهلک می‌شوند که باید برای این موضوع فکری اساسی کرد.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری استان تهران در پاسخ به پرسش دیگری درباره نحوه درمان پرستاران مبتلا به کرونا اظهار داشت: ‌درمان پرستاران در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی باید رایگان انجام شود و با پیگیری‌های ما و مکاتباتی که با وزارت بهداشت داشتیم این تصمیم گرفته شده است که تمام پرستاران مبتلا به کرونا رایگان درمان شوند.

وی خاطرنشان کرد: ‌اگر هریک از بیمارستان‌های خصوصی و دولتی در این زمینه تخلفی را انجام دهند، پرستاران می‌توانند از طریق این سازمان موضوع را پیگیری کنند، هر چند تاکنون گزارشی از تخلف بیمارستان‌ها نداشته‌ایم.

انتهای پیام/

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید