صفحه اصلی > اورژانس پیش بیمارستانی و انجمن های پرستاری و استخدامی : رئیس بیمارستان شهدای تجریش: ابتلای کادر درمان به کرونا، ریسک کار را بالا خواهد برد

رئیس بیمارستان شهدای تجریش: ابتلای کادر درمان به کرونا، ریسک کار را بالا خواهد برد

ابتلای کادر درمان به کرونا، ریسک کار را بالا خواهد برد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری تهران؛ رضا جلیلی خشنود رئیس بیمارستان شهدای تجریش با اشاره به افزایش چشمگیر ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان بیان کرد: متاسفانه در چند هفته‌ی اخیر، به خصوص در روزهای گذشته شاهد افزایش روند ورودی بیماران به خصوص بیماران بدحال به مراکز درمانی و بیمارستانی بودیم.
شاهد ورودی بیماران کرونایی در تمام سنین هستیم
وی ادامه داد: در چند روز اخیر هم میزان ورودی‌های بیمارستان افزایش پیدا کرده و هم میزان میرایی و درگیری‌های ریوی بیماران بیشتر از قبل شده است. قبلا بیشتر مراجعه‌کنندگان که بیماری در آنها شدت می‌گرفت بالای ۶۵ سال بودند که عمدتا دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند، اما الان در تمام رده‌های سنی شاهد ورودی بیماران به بیمارستان هستیم، البته هنوز هم مراجعه‌ی بیماران بالای ۶۰ الی ۶۵ سال بیشتر از سنین دیگر است.
هیچگونه فوتی از پرسنل نداشتیم
وی در مورد وضعیت کادر درمان گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های کادر درمان در بیمارستان شهدای تجریش هیچگونه فوتی از پرسنل نداشتیم و بیشترین میزان بازگشت پرسنل بهبود یافته به کار را در بیمارستان شهدای تجریش داشتیم.
رئیس بیمارستان شهدای تجریش ادامه داد: در خیلی از بیمارستان‌ها ما شاهد از دست رفتن کادر درمان بودیم و هستیم.هرروز تعداد زیادی از کادر درمان در نقاط مختلف دچار این بیماری می‌شوند و واقعاً نمی‌توان هیچ قیمتی بر روی این افراد گذاشت چون برای پرورش هر کدام از اینها وقت زیادی صرف شده است و هر کدام یک گوهر هستند.
ابتلای کادر درمان به کرونا، ریسک کار را بالا خواهد برد
خشنود در رابطه با ابتلای کادر درمان به ویروس کرونا و تاثیر آن بر کاهش نیرو در بیمارستان گفت: پرسنل در زمان ابتلا به ویروس، حداقل تا دو هفته باید استراحت کنند، اما به دلیل ناتوانایی‌هایی که به دنبال بیماری ایجاد می‌شود، ممکن است تا ۴ الی ۵ هفته نتوانند برگشت به کار و انجام فعالیت قبل خود را داشته باشند، این موضوع باعث می‌شود تا در چرخه‌ی ابتلای کادر درمان بیمارستان‌ها همیشه تعدادی از نیروهای درمان را نداشته باشیم و چون کار درمان یک کار گروهی است، در این شرایط به بقیه‌ی اعضا فشار مضاعف وارد می‌شود که ریسک کار را بالا خواهد برد.
اگر تعداد مبتلایان بیشتر شود با مشکل تجهیزات مواجه می‌شویم
وی با اشاره به وضعیت تجهیزات بیمارستانی افزود: وزارت بهداشت و ستاد کرونا به هر طریق که شده تجهیزات فردی و امکانات بیمارستانی را به ما رساندند تا با کمبود مواجه نشویم، اما بالاخره تمام اینها یک ظرفیتی دارد و اگر تعداد بیماران از یک حدی فراتر برود، قطعا بیمارستان‌ها با کمبود تجهیزات و فرسودگی مواجه خواهند شد، امیدواریم که مردم با رعایت پروتکل‌ها در کنترل این بیماری به کادر درمان کمک کنند.
ورودی بیماران کرونایی افزایش چشمگیری داشته است
خشنود در رابطه با میزان ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان گفت: اوایل شیوع ویروس کرونا مردم با کوچکترین علائمی به بیمارستان مراجعه می‌کردند، اما بعد از مدتی به این نتیجه رسیدند که در منزل ماندن بهتر است تا اینکه به بیمارستان مراجعه کنند، در این بین برای عده‌ای بهبودی حاصل می‌شد و تعدادی دیگر که در منزل می‌ماندند با حال بسیار بد مجبور بودند به بیمارستان مراجعه کنند که در آن صورت دیگر کاری از دست کادر درمان برنمی‌آمد، بنابراین نمی‌توان محاسبه‌ی دقیقی انجام داد تا مقایسه‌ی درستی صورت بگیرد.
وی در پایان افزود: در رابطه با ورودی بیماران مبتلا به کرونا فقط می‌توان گفت که میزان ورودی‌ها افزایش چشمگیری پیدا کرده، ولی چون بسیاری از بیمارستان‌های خصوصی و نظامی پذیرش بیماران کرونایی خود را بیشتر کردند، بررسی میزان مراجعات مشکل شدهده، ولی به صورت کلی روند مراجعات بیشتر شده است.

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

آغاز ثبت‌نام داوطلبان ششمین انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری

ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری آغاز شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید