صفحه اصلی > هیئت مدیره : زارعیان خطاب به متقاضیان رشته پرستاری، حرفه پرستاری مملو از تلخی ها و شیرینی هاست

زارعیان خطاب به متقاضیان رشته پرستاری، حرفه پرستاری مملو از تلخی ها و شیرینی هاست

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران خطاب به متقاضیان رشته پرستاری گفت: حرفه پرستاری مشحون و مملو از تلخی ها و شیرینی هاست.

دکتر «آرمین زارعیان» در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری نظام پرستاری تهران با اشاره به وجود برخوردهای خوشایند و ناخوشایند متعدد در این حرفه در ادامه اظهار کرد: به عنوان مثال دیدن مرگ تجربه ناخوشایندی است اما نجات جان انسانی خوشایند و مسرت بخش. همانطور که دیدن رنج و درد افراد زجرآور است در مقابل بازیابی سلامت افراد دلنشین است.

وی ادامه داد: افراد متقاضی رشته های علوم پزشکی باید بدانند که رشته ها و حرف وابسته به علوم پزشکی با مددجویی در ارتباط است که وضعیت خوشحالی ندارد حال آنکه افراد در دیگر حرف چنین نیست و یا کمتر با این وضعیت مواجه می شوند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با بیان اینکه طبیعتاً شاغلان این رشته در معرض بسیاری از آسیبهای شغلی هم هستند، افزود: اما در عین حال باید گفت که حرفه پرستاری مجموعه ای از فضایل انسانی، اخلاقی و تجربیاتی است که تاکنون تجربه نکرده اید که به کرات اتفاق می افتد به شخصه از دوران دانشجویی در بخش اورژانس تجارب فراوانی را کسب کردم از مریض بد حال تا حالت احتضار و مرگ.

زارعیان با بیان اینکه آنچه امروز بر اثر کرونا مشاهده می شود پررنگ شده حرفه پرستاری است، در ادامه خاطرنشان کرد: همین امر سبب شد پرستاری بیشتر در معرض دید عموم قرار گیرد هم اکنون در وضعیت ایجاد شده مراقبت حرف اول را می زند، درمانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه رشته پرستاری از ۴ اولویت نخست در انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری است، گفت: داوطلبانی که متقاضی رشته پرستاری هستند باید بدانند که این رشته شیرینی و مرارت‌های خاص خود را دارد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران افزود: با علاقه ای که به این حرفه داشتم و دارم ارشد  و دکترای تخصصی خود را در رشته پرستاری ادامه دادم این در حالی است که می توانستم در دیگر گرایشها ادامه تحصیل بدهم.

زارعیان با بیان اینکه حرفه پرستاری برخلاف بسیاری دیگر از رشته ها بازار کار خوبی دارد، افزود: با مدرک کارشناسی پرستاری اگر فرد در محلی هم استخدام نشود دست کم می تواند در جایی به کار مشغول شود.

وی با توصیه به داوطلبان کنکور سراسری مبنی بر اینکه در انتخاب رشته علاقه را ملاک خود قرار دهند، ادامه داد: در صورت نبود علاقه تحصیل نتیجه ای جز تباه کردن زندگی ندارد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با بیان اینکه باید به بعد معنوی حرفه پرستاری بیش از بعد مادی آن توجه کرد، خاطرنشان کرد: هر چند میزان دریافتی پرستاران هم نسبت به دیگر فارغ التحصیلان مناسب تر است.

زارعیان با بیان اینکه داوطلبان پس از کسب اطلاعات کافی نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند، گفت: در مشورتی، با یکی از اساتیدم ایشان این موضوع را طرح کردند که تحصیل در این رشته و به واسطه توانمندی حاصل از آموزش پرستاری جان یکی از عزیزانم را نجات دادم که این تنها دلیل برای رضایت شخصی ام جهت ادامه تحصیل در این رشته است.

وی افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار ۱۱ دی ماه ۹۸ پرستاری عصاره ای از صبر تحمل و فضایل اخلاقی است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با بیان اینکه بسیاری از افراد حرفه پرستاری را نه بر اساس علاقه بلکه تنها به علت کسب رتبه انتخاب می کنند، تصریح کرد: توصیه من به متقاضیان حرفه پرستاری این است اگر وارد این رشته هم می شوید تا انتها ادامه دهید.

زارعیان با بیان اینکه مسایل مادی در حرفه پرستاری بی اهمیت نیست، گفت: اما باید پذیرفت دریافتی کارشناسان پرستاری در قیاس با دیگر رشته های کارشناسی بیشتر است اما ما به بی عدالتی در نظام سلامت معترض هستیم.

وی یادآور شد: زمانی که در اورژانس مددجویی با ایست قلبی – تنفسی به واسطه تلاش من و همکارانم دوباره به زندگی بر می گردد از شیرین ترین لحظات زندگی هر فردی است به عبارتی رشته پرستاری مشحون و مملو از تلخی ها و شیرینی هاست این حرفه با لذتی همراه است که منتج از دعای خیر بیماران و خانواده های آنهاست. انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

بیانیه در خصوص پخش سکانس توهین آمیز در رسانه ملی

بیانیه هیئت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ در خصوص پخش سکانس توهین…

۲۳ اسفند ۱۴۰۲

آخرین جلسه هیئت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ در سال ۱۴۰۲ برگزار شد

با حضور اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ آخرین جلسه هیئت…

۲۲ اسفند ۱۴۰۲

اقامت در هتل سنتی مظفر یزد

هیئت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ با همکاری هتل سنتی مظفر یزد،…

۷ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید