صفحه اصلی > مصاحبه ها و مطالبات جامعه پرستاری و اورژانس پیش بیمارستانی و ویژه ها : تاکید بر بالینی بودن شغل فوریتهای پزشکی و تعلق قانون ارتقاء بهره وری به شغل های بالینی فوریتهای پزشکی

تاکید بر بالینی بودن شغل فوریتهای پزشکی و تعلق قانون ارتقاء بهره وری به شغل های بالینی فوریتهای پزشکی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران، علی عباسی بگلو عضو هیئت مدیره نظام پرستاری تهران بر بالینی بودن شغل فوریتهای پزشکی تاکید کرده و افزود: با وجود صدور رای وحدت رویه از سوی دیوان عدالت اداری و ابلاغ آن به سرپرست اورژانس کشور در سال ۹۷ ، در ماههای اخیر شایعاتی مبنی بر پیگیری مسئولین اورژانس پیش بیمارستانی برای تعلیق حکم ودر مراحل بعدی لغو رای صادر شده از سوی دیوان شنیده شد که با پیگیری انجمن فوریتهای پزشکی این خبر از سوی معاون دیوان عدالت اداری تایید و دلایل اورژانس را بالینی نبودن شغل فوریتهای پزشکی عنوان نموده اند.

مسئول روابط عمومی نظام پرستاری تهران افزود: در طرح طبقه بندی مشاغل وزارت بهداشت اصلاحیه سال ۹۸ ، عنوان شغلی فوریتهای پزشکی از مسئول امور فوریتهای پزشکی به کارشناس،کاردان و تکنسین بالینی فوریتهای پزشکی تغییر یافته که این عناوین در احکام ابلاغی نیروهای اورژانس تهران درج شده است. از سوی دیگر در شرح وظایف درج شده در طرح طبقه بندی مشاغل صراحتا حضور بر بالین بیمار از وظایف شغل های بالینی فوریتهای پزشکی عنوان شده است. خارج از مباحث فوق انجام اقدامات اولیه درمانی و احیا قلبی و ریوی بدون حضور بر بالین امکان پذیر نخواهد بود هرچند که بسیاری از استانداردهای پرستاری ثبت شده در سازمان استاندارد ایران نیز موید این مبحث می باشد و اکثر موارد مطرح شده در آن توسط پرسنل فوریتهای پزشکی انجام می شود.

عباسی ضمن گلایه از مسئولین اورژانس گفت: در شرایط بحرانی کرونا و در بحرانهای سالهای گذشته پرسنل عملیاتی اورژانس همیشه در خط مقدم حوادث بوده و با اقدامات گروهی و غرور آفرین جان خود را نیز بر طبق اخلاص گذاشتند. شرط انصاف نیست با تمام نجابتی که این عزیزان از خود نشان می دهند نه تنها از حقوق مصرح قانونی خود محروم شوند بلکه در مسیر احقاق مطالبات آنها سنگ اندازی شود.

admin

پست های مرتبط

تبریک فرارسیدن عید نوروز سال 1403

🌸 یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار 🌺 یا…

۱ فروردین ۱۴۰۳

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید