صفحه اصلی > بیمارستان ها : ۳ شهید و ۷۰ پرسنل بیمار کرونایی در بیمارستان بقیه‌الله(عج)

۳ شهید و ۷۰ پرسنل بیمار کرونایی در بیمارستان بقیه‌الله(عج)

معاون کل وزارت بهداشت گفت: تاکنون به دلیل شدت فداکاری و فعالیت زیاد، سه نفر از پرسنل بیمارستان بقیه‌الله شهید و بیش از ۷۰ پرسنل هم به بیماری کرونا مبتلا شدند.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، «ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت در بازدید از بیمارستان بقیه‌الله تهران گفت: جهت بازدید و تشکر به بیمارستان بقیه‌الله آمدم؛ بیمارستان بقیه‌الله وابسته به سپاه پاسداران است و با پشتیبانی که سپاه انجام داد، یکی از چند بیمارستان اصلی و خیلی مهم ما در کشور بود که در دوران اوج کرونا به پذیرش ۵۵۰ بیمار هم رسیده است.

وی ادامه داد: پرسنل این بیمارستان با فداکاری در تمام سطوح حضور داشتند و فقط مختصص عفونی و داخلی نبود بلکه متخصصان کلیه و سرطان و … کمک کردند.

حریرچی اضافه کرد: متأسفانه تاکنون به دلیل شدت فداکاری و فعالیتی که داشتند، سه نفر از پرسنل بیمارستان بقیه الله شهید و بیش از ۷۰ پرسنل هم به بیماری کرونا مبتلا شدند.

وی ادامه داد: در همین بخش یک پرستار با ۲۲ سال سابقه، یک متخصص قلب، یک فوق تخصص سرطان، دو نماینده مجلس و یکی از سرداران و کلی مردم عادی، کارمند و کسبه بستری هستند.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه در یک دوگانه بیماران کرونایی و عادی درگیر هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر درست است که بیمارستان‌ها با تمام قوا آماده هستند اما بسیاری از بیماران سرطانی، قلبی و دیابتی در اسفند، فروردین و اردیبهشت مراجعه نکردند و اکنون باید خدمات را ارائه دهیم.

وی افزود: وقتی کرونا نبود از نظر تخت آی‌سی‌یو مشکل داشتیم البته ۱۵۰۰ تخت آی‌سی‌یو اضافه کردیم اما کافی نیست و از مردم عزیز خواهش می‌کنیم با توجه به اینکه پیش‌بینی‌های روز دنیا می‌گوید که از اواخر شهریور و مهر با تشدید بیماری مواجه خواهیم بود، پرسنل بهداشتی و درمانی را برای سلامت خودشان حفظ کنند.

حریرچی تأکید کرد: یکی از استراتژی‌های بزرگ بین المللی تمرکز بر گروه‌های خاص، افراد پیر و افرادی دارای بیماری خاص و همچنین کادر درمانی است.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

کوهساریان: پذیرای انتقادات و پیشنهادات پرستاران هستیم/ تشریح برنامه های هیئت مدیره نظام پرستاری تهران برای ۶ ماه آینده

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران گفت به دنبال ارائه خدمات و تسهیلات بهتری به جامعه پرستاران تهران بوده و پذیرای انتقادات آنان نیز هستیم.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران: ماهانه ۲۵۰ پرستار درخواست مهاجرت می دهند / مهاجرت بیش از هزار پرستار در چندماه گذشته

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران از درخواست مهاجرت ۲۵۰ پرستار به صورت ماهانه خبر داد و گفت: در طی چندماه گذشته بیش از هزار نفر از پرستاران کشور از کشور مهاجرت کرده اند که این آمار بسیار وحشتناک است .

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد؛ آمار مبتلایان کرونا تا روز سه‌شنبه پانزدهم مهر ماه/ افزایش باورنکردنی مبتلایان به کرونا+جزئیات

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز پانزدهم مهر ماه ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید