صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : ابتلای پرسنل بخش‌های غیرکرونایی با مراجعه ناقلان بدون علامت

ابتلای پرسنل بخش‌های غیرکرونایی با مراجعه ناقلان بدون علامت

رییس بیمارستان امام خمینی گفت: مشکلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، بیماران غیرکوویدی ناقلِ بدون علامت هستند که توانستند، پرسنل ما در بخش‌های غیرکرونایی تا حدی درگیر کند.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، «خسرو صادق نیت» رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) درباره وضعیت این بیمارستان و افزایش آمار مراجعه کنندگان کرونا توضیح داد: هر روز آمار بیمارستان امام خمینی را به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کنیم. ما نیز مانند سایر بیمارستان‌های دولتی پذیرای بیماران مبتلا به کرونا هستیم و توانستیم با همکاری پزشکان و پرستاران خدمات خوبی را به این بیماران ارائه دهیم و هیچ بیماری را پشت درب بیمارستان نگذاریم.

رئیس بیمارستان امام خمینی درباره اینکه برخی از بیمارستان‌ها بیماران کرونایی را پذیرش نمی‌کنند، گفت: متاسفانه برخی از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی از پذیرش بیماران کرونایی سر باز زدند که خیلی از این افراد طی دو هفته گذشته بعد از عدم دریافت جواب از بیمارستان‌هایی که به آنها مراجعه کرده بودند، به بیمارستان امام خمینی آمدند و ما نیز پذیرش آنها را وظیفه خود دانستیم.

صادق نیت در این خصوص افزود: بعد از بروز چنین رفتاری از برخی بیمارستان‌ها دکتر جان بابایی، معاون وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی به همه بیمارستان‌ها دستور داد که بیمارستان‌ها حق ندارند، هیچ یک از بیماران را رد کرده و حتما وظیفه دارند آنها را پذیرش کنند و درمان اولیه را انجام دهند و اگر بیمارستان‌ها در بستری بیماری با مشکل مواجه شدند با هماهنگی ستاد مرکزی مقابله با کرونا آنها را به بیمارستان‌های دیگر منتقل کنند. این دستور آقای جان‌بابایی می‌تواند کمک کند تا آن دسته از بیمارانی که در شهر تهران هستند، سردر گم نباشند و همه بیمارستان‌ها موظف باشند به بیماران پاسخ دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه طی دو سه هفته گذشته برخی از بیمارستان‌ها اقدام به چنین رفتاری کرده بودند و بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش نکردند، البته خوشبختانه با دستور معاون وزارت بهداشت و درمان این مساله در حال ساماندهی است.

صادق نیت در پاسخ به این سوال که چرا بیمارستان‌ها بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش نکرده‌اند؟ گفت: بالاخره پذیرش بیماران کرونایی  یک سری مشکلات و محدودیت‌ها را ایجاد می‌کند، به این صورت که کادر درمان آن دسته از بیمارستان‌هایی که پذیرای بیماران مبتلا به کرونا هستند باید جان‌فشانی انجام دهند تا پذیرای بیماران باشند و از این رو احتمال ابتلای پرسنل نیز بالا می‌رود.

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: همچنین در بخش‌هایی که این دسته از بیماران بستری می‌شوند، عملاً خدمت‌رسانی برای سایر بیماران محدود می‌شود و این کار برای بیمارستان‌ها کار بسیار دشواری است، از طرف دیگر بیمارستان‌ها، هم به لحاظ سلامت پرسنل و هم به لحاظ درآمدزایی با مسئله مواجه خواهند شد. برخی از بیمارستان‌ها متاسفانه در انجام این وظیفه اجتماعی کمی با محدودیت برخورد می‌کنند که با دستور دکتر جان بابایی تا حد زیادی این مشکل حل می‌شود.

وی در ادامه درباره ابتلای برخی از پرسنل کادر درمان به کرونا در بخش‌های غیرکرونایی گفت: کادر درمانی که در بخش‌های کرونایی فعال هستند به لحاظ سلامتی مشکل خاصی ندارند، آنها درگیری کمی نسبت به کرونا دارند، زیرا تمام موازین و پروتکل‌ها را به صورت جدی رعایت می‌کنند، ولی پرسنل بخش‌های غیرکرونایی در بیمارستان امام خمینی هستند که بیش از پیش به کرونا مبتلا می‌شوند و متاسفانه بیشتر در جامعه این ابتلا را داشته‌اند.

صادق نیت گفت: بخش کرونایی ما بیشتر با روش‌های پیشگیری کار می‌کردند و آشنا هستند؛ آنها نه فقط در بخش کاری خودشان بلکه زمانی هم که در جامعه حاضر می‌شوند نیز روش‌های پیشگیری را با دقت بیشتر دنبال می‌کنند، بنابراین ابتلای آنها نیز در جامعه کمتر بوده است، اما متاسفانه مابقی پرسنل در بخش‌های غیرکرونایی به دلیل اینکه در آن بخش‌ها، بیمارانی که به آنها مراجعه می‌کنند، ممکن است ناقلان بدون علامت باشند، از این رو هم پرسنل و هم دیگران را می‌توانند آلوده کنند.

رییس بیمارستان امام خمینی گفت: مشکلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم و پرسنل ما را درگیر کرده است، بیماران غیرکوویدی ناقل بدون علامت هستند که توانستند پرسنل ما در بخش‌های غیرکرونایی تا حدی درگیر کند. البته با موازین بهداشتی و پروتکل‌ها را برای بخش‌های مختلف بیمارستان ارتقا داده‌ایم و سعی کردیم مقابل پیشرفت آن بایستیم.

وی در رابطه با میزان ورودی‌ها و مراجعه‌کنندگان مشکوک به کرونا به بیمارستان امام خمینی طی هفته گذشته گفت: هفته گذشته آمار بیمارستان ما در همین زمینه مراجعه‌کنندگان بیش از ۶ برابر شده است.

صادق نیت در خصوص آمار پرسنل مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی گفت: آمار تعداد پرسنل مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی روز به روز متفاوت است که البته این آمار را به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کنیم.

رییس بیمارستان امام خمینی در پایان به کمبود تخت در این بیمارستان اشاره کرد و گفت: ما نیز هم در مورد تخت‌های ویژه هم در مورد تخت‌های عادی محدودیت داریم، ولی به همت پزشکان و پرستاران سعی کردیم با جابجایی بیماران نگذاریم، مریضی پشت درهای بیمارستان بماند. با فداکاری پزشکان و پرستاران توانستیم به کسانی که مراجعه کردند، پاسخگویی مناسب و استانداردی داشته باشیم.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

حضور اعضای ششمین دوره هیئت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ در آیین بزرگداشت مقام پرستار

در مراسم بزرگداشت مقام پرستار روز چهارشنبه، یکم آذر ماه که به…

۲ آذر ۱۴۰۲

تجمع روز چهارشنبه جامعه پرستاری کشور از مردم و کادر درمان غزه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات مدیره نظام پرستاری تهران، علی عباسی…

۲۶ مهر ۱۴۰۲

لیست صندوق های ثابت و سیار جهت شرکت در انتخابات نظام پرستاری منتشر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران، ششمین دوره انتخابات هیات…

۶ مهر ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید