صفحه اصلی > مطالبات جامعه پرستاری : ثقفی: پرستاران حاضر در جبهه‌های جنگ هم مشمول مزایا و امتیازات ایثارگری شده‌اند

ثقفی: پرستاران حاضر در جبهه‌های جنگ هم مشمول مزایا و امتیازات ایثارگری شده‌اند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه بهره مندی پرستاران و کادر درمان از حق ایثارگری تاریخ انقلاب و جنگ مسبوق به سابقه است، گفت: به عنوان مثال پرستاران حاضر در جبهه های جنگ هم مشمول مزایا و امتیازات ایثارگری شده اند.

دکتر «عبدالله ثقفی» در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری نظام پرستاری تهران با بیان اینکه در ۸ سال دفاع مقدس شماری از پرستاران و کادر درمان شهید و عده ای خدمات درمانی را ارائه کردند که مشمول قانون ایثارگری شدند، در ادامه اظهار کرد: بنابراین بهره مندی پرستاران در این شرایط منافاتی ندارد و منطقی است.

وی با مقایسه بحران کرونا با دفاع مقدس گفت: هم اکنون همان تهدیدات و سختی دوران جنگ حاکم است و پرستاران و کادر درمان با آن دشواری ها مواجه هستند برای ایجاد انگیزه در کادر درمان برای ادامه مسیر و ارائه خدمت دست اندرکاران باید بسته های تشویقی در نظر بگیرند می توان با تصویب قانون استفاده از حقوق و مزایای ایثارگری می توان ادامه مسیر خدمت را برای پرستاران و کادر درمان هموارتر کرد.

این عضو سابق شورای عالی نظام پرستاری کشور این موضوع را امری منطقی و عاقلانه برشمرد و افزود: همچنین بنا به درخواست و مکاتبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نظام پرستاری مقام معظم رهبری با شهید خدمت محسوب شدن جان باختگان مدافع سلامت موافقت کرده اند و به سازمانهای ذیربط (وزارت بهداشت و بنیاد شهید) ابلاغ شده است.

ثقفی این حرکت را اقدامی مناسب دانست و گفت: این اقدام رهبری نشان از عنایت ایشان به جامعه درمان و پرستاری دارد خدمت رسانی پرستاران به بیماران کرونایی حاکی از پایبندی و توجه پرستاران به ارزشهای اسلامی، انسانی و حرفه ای است.

وی با بیان اینکه پرستاران بخاطر تقید به مسایل حرفه ای در مراقبت از بیماران کرونایی از خود ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی نشان می دهند، افزود: البته علاوه بر ارزشهای حرفه ای ارزشهای اسلامی و انسانی هم حاکم است که ایثار و از خودگذشتگی همه جانبه ای را باعث شده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه پرستاران بیش از ۴ ماه در صف اول ارائه خدمات و مراقبتهای درمانی هستند، گفت: پرستاران با دشواری و صعوبت در حال خدمت رسانی به بیماران هستند که این نشان از ایثار و از خودگذشتگی آنهاست که باید مورد توجه مسئولان باشد.

ثقفی یادآور شد: پرستاران برای استمرار خدمات و مراقبتهای پرستاری باید حمایت شوند پس باید قانونی در این باره تصویب شود تا حمایتها انجام شود. انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

تعدیل نیروهای پرستاری که در زمان کرونا دست دولت را گرفتند ناجوانمردانه و به دور از انصاف است

استخدام پرستاران امر استراتژیکی است به گزارش باشگاه خبری پرستاران جوان؛ امین…

دیدگاهتان را بنویسید