صفحه اصلی > کمیسیون بهداشت مجلس : تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن است و کادر سلامت خسته و فرسوده

تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن است و کادر سلامت خسته و فرسوده

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن است و پرسنل و کادر سلامت خسته و فرسوده شده‌اند. اگر فکر جدی نشود و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به درستی اجرا نشود، شرایط به خوبی پیش نخواهد رفت. مردم باید از ماسک استفاده کنند که اگر این نکات رعایت نشود ممکن است با مشکلات جدی مواجه شده و جان تعدادی از هموطنان از دست رود کما این‌که در ۲۴ ساعت گذشته تعداد فوتی‌ها سه رقمی شده است.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران،«حسینعلی شهریاری»  با بیان این‌که جای نگرانی جدی درباره کرونا وجود دارد، گفت: درست است که اقتصاد مهم می‌باشد، اما سلامت مردم از همه چیز مهم‌تر است می‌ترسم سلامت فدای اقتصاد شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت از لحاظ همه‌گیری ویروس کرونا در کشور مناسب نیست، چون مردم دیگر توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و در این بین رییس جمهور هم خودش یکسری توصیه‌هایی می‌کنند که مردم فکر می‌کنند همه چیز به روال عادی برگشته است.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید به توصیه مسئولان حوزه سلامت توجه کند و نظر کارشناسان و خبرگان این حوزه را مدنظر قرار دهد. اقتصاد مهم است اما اولویت اول سلامت مردم می‌باشد. می‌ترسم سلامت فدای اقتصاد شود و بعد به سمتی رویم که شرایط سخت شده و نتوان کاری انجام داد.

شهریاری درباره‌ی امکان اجرایی شدن طرح استفاده اجباری از ماسک اظهار کرد: دولت برای این کار از بسیج و نیروهای مردمی استفاده کند. اکنون متاسفانه شاهدیم که مراسم عروسی و عزا برگزار می‌شود تالارهای پذیرایی باز هستند، تمام توصیه‌هایی که قبلا شده بود را اجرا نمی‌کنند چون مردم فکر می‌کنند دیگر کرونا جدی نیست. ما از رییس جمهور می‌خواهیم توصیه‌های خبرگان جامعه پزشکی را جدی گرفته و به آن عمل کنند، کمیسیون بهداشت هم تذکرات لازم را به رییس جمهور می‌دهد، چون جای نگرانی جدی وجود دارد.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد؛ آمار مبتلایان کرونا تا روز سه‌شنبه پانزدهم مهر ماه/ افزایش باورنکردنی مبتلایان به کرونا+جزئیات

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز پانزدهم مهر ماه ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: کادر پرستاری در بحران کرونا خوش درخشیدند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کادر پرستاری در بحران کرونا خوش درخشیدند، گفت: از اینرو حق و حقوق پرستاران در این باره محفوظ است.

۶ مرداد ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید