صفحه اصلی > استخدامی و ویژه ها : رئیسی خبر داد اخذ مجوز استخدام برای پرستاران ۸۹ روزه

رئیسی خبر داد اخذ مجوز استخدام برای پرستاران ۸۹ روزه

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت بکارگیری پرستارهای ۸۹ روزه که قرار بود در مجوزهای جدید، استخدام و بکارگیری شوند، گفت: در ارتباط با پرستاران ۸۹ روزه‌ نیز در جریانم برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته که به کارگیری طولانی مدت شوند و مجوزهایی برای استخدام آنها در دانشگاه‌ها اخذ شده است.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، «علیرضا رئیسی»درباره نیروی انسانی در بخش‌های کرونا، گفت: در ارتباط با نیروی انسانی که مهم‌تر و کاراتر از تجهیزات است، باید بگویم که نیروی آموزش دیده و دوره دیده بسیار اهمیت دارد. علل کمبود نیروی انسانی در این وضعیت باید دقیق‌تر نگریسته شود. به عنوان مثال یک بیمارستان ۴۰۰ تخته را در نظر بگیرید، این بیمارستان از قبل کار می‌کرده و پرستار و نیروی انسانی داشته، اما کمبود کنونی نیروی انسانی آن آیا به دلیل افزایش تخت بیمارستانی است؟ در پاسخ باید گفت که درصد کمی شامل این موضوع می‌شوند و این مبحث توجیه کمبود نیرو را نمی‌کند.

وی در این باره افزود: در بیمارستان‌ها برخی از بخش‌ها را تنها به بیماری کرونا اختصاص دادیم که قاعدتا این بخش‌ها پرستار ویژه خود را می‌طلبند. برخی از بخش‌ها نیز تخت‌های ویژه دارند که این بخش‌ها نیز پرستارهای ویژه خود را می‌طلبند. نکته دیگر هم درگیری خود همکاران ما در برخی از بیمارستان‌ها با کروناست که حداقل دو هفته را اجبارا باید از فیلد بیمارستان خارج شوند و بعد از بهبودی به محیط کار بازگردند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجموعه این موارد باعث شده کمبودهایی ایجاد شود و برای به کارگیری پرستاران فراخوان دهند. البته به طور مزمن نسبت پرستار به تخت در همه جای کشور معمولا از قبل هم کمبود وجود داشته است. در این شرایط ویژه هم که همکاران ما در بیمارستان‌ها فرسایش و خستگی پیدا کرده‌اند و برخی از پرستاران فعال در بخش‌های کرونا حتی تا همین اواخر نیز، زمان استراحت‌شان را هم در بیمارستان می‌مانند. این همکاران پرتلاش سختگوش و ایثارگر در سراسر کشور باعث شده‌اند در این زمینه موفق باشیم.

رئیسی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت تخت‌های بستری و تجهیزات بیمارستانی با توجه به افزایش مراجعات و بستری بیمارستانی کووید-۱۹ در کشور گفت: خوشبختانه از نظر تخت‌های ویژه و بستری وضعیت مطلوبی داریم و به هیچ وجه در وضعیت بحرانی کمبود نیستیم. البته در برخی از استان‌ها که اکنون استان‌های درگیر این بیماری هستند، ممکن است درصد بالایی از تخت‌ها اشغال شده باشد، اما این به معنای آن نیست که آنجا تخت کمبود دارد.

وی ادامه داد: ضمن آنکه برنامه وزارت بهداشت آن است که اگر در استانی کمبود تختی ایجاد ‌شود، قبل از رخداد کمبود، حتما از ذخیره مرکزی امکانات را به آنجا گسیل ‌کنیم. کما اینکه تا کنون نیز در هیچ کجای کشور چیزی به نام کمبود تخت نداشته‌ایم.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تجهیزات تنفسی بویژه دستگاه‌های ونتیلاتور نیز گفت: همانطور که می‌دانید طی این مدت تقریبا سه چهار ماه، نه تنها نیاز به واردات ونتیلاتور نداریم، بلکه مازاد هم تولید می‌شود و برخی از آنها اجازه صادرات هم گرفته‌اند. مهم‌ترین ابزار برای بیماری‌های تنفسی، دستگاه کمک تنفسی، تخت ویژه و مراقبت ویژه است. در مجموع از نظر تجهیزات نیز هیچ کمبودی در کشور نداریم.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

آغاز ثبت‌نام داوطلبان ششمین انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری

ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری آغاز شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید