صفحه اصلی > معاونت مراقبتهای پرستاری : تمدید یا اعطای پروانه مراکز ارائه مراقبت‌های پرستاری در منزل به‌صورت مشروط

تمدید یا اعطای پروانه مراکز ارائه مراقبت‌های پرستاری در منزل به‌صورت مشروط

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و نبود امکان برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای، همایش و سمینارهای آموزشی و در نتیجه عدم حد نصاب کسب امتیاز آموزش مداوم برای دریافت گواهی صلاحیت حرفه‌ای پرستاران، جمعی از پرستاران جهت تاسیس یا تمدید پروانه مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل دچار مشکل شده بودند.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، دکتر «مریم حضرتی» افزود: به منظور جلوگیری از ایجاد وقفه در اشتغال‌زایی و ارائه خدمات این مراکز، با هماهنگی‌های به عمل آمده با معاونت درمان وزارت بهداشت و ابلاغ به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، صدور یا تمدید پروانه مراکز فوق الذکر تا اعلام شرایط عادی و برگزاری اولین آزمون صلاحیت حرفه‌ای به مدت یکساله به‌صورت مشروط انجام می‌شود.

وی ادامه داد: فرآیند صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و این پروانه مدرکی است که صلاحیت فرد را برای انجام خدمات پرستاری نشان می‌دهد و از ورود افراد فاقد صلاحیت به حرفه پرستاری جلوگیری می‌کند.

نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران با هماهنگی‌های به عمل آمده با مرکز سنجش آموزش پزشکی و بوردهای منطقه‌ای در روز پنجشنبه سوم مهر ماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

دریافت مجوز جذب ۲۲۰۰ نیروی قراردادی در حوزه پرستاری

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجوز جذب ۲۲۳۸ نیروی قراردادی در حوزه پرستاری دریافت شده که در دست اقدام است و نوع تقسیم ‌بندی‌ها هم متناسب با نیاز استان‌ ها خواهد بود تا مشکل کمبود پرستار تا حدودی برطرف شود.

اجرای فاز ششم صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران

معاون پرستاری وزیر بهداشت از اجرای مرحله ششم صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای احراز پست مدیریتی پرستاری خبرداد.

اجرای پایلوت طرح پرستار پیگیر با هدف کاهش هزینه‌های بیمارستانی

معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی توضیحاتی درباره طرح پرستار پیگیر ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید