صفحه اصلی > علمی : درس آشنایی با دفاع مقدس ویژه دانشجویان علوم پزشکی رونمایی می شود

درس آشنایی با دفاع مقدس ویژه دانشجویان علوم پزشکی رونمایی می شود

از کتاب درسنامه ۲ واحدی آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس ویژه دانشجویان علوم پزشکی در روز ۱۴ تیرماه مقارن با روز قلم رونمایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران  به نقل از وزارت بهداشت، همزمان با سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج استادان، اولین جلسه‌ کمیته‌ امور دانشگاهی چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور نمایندگانی از معاونت آموزشی، معاونت تحقیقات و فناوری، معاونت دانشجویی- فرهنگی، صندوق رفاه دانشجویان علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی در دفتر معاونت آموزشی وزارت بهداشت برگزار شد.

دکتر امیر احمد اخوان معاون اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت و مسئول کمیته‌ امور دانشگاهی چهلمین سالگرد دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر چمران گفت: از تاریخ ۳۱ خرداد تا ۶ تیرماه، هفته‌ بسیج اساتید و از ۱۴ تا ۲۰ تیرماه هفته قلم نامگذاری شده که با توجه به ضرورت زمانی لازم است اقدامات مورد نیاز در اسرع وقت، برنامه‌ریزی و در سطح ستاد، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی عملیاتی شود.

وی افزود: لازم است فرهنگ‌سازی و پاسداشت ارزشهای دفاع مقدس در قالب حرکت‌های نمادین ارائه شود.

اخوان در توضیحاتی در خصوص تدوین درسنامه‌ ۲ واحدی آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس( ویژه‌ دانشجویان علوم پزشکی) خاطرنشان کرد: این کتاب در روز ۱۴ تیرماه سال جاری که مقارن با روز قلم است رونمایی خواهد شد.

در این جلسه پیشنهاداتی مانند جمع‌آوری مستندات مربوط به شهید دکتر چمران مشتمل بر زندگینامه و آثار ایشان جهت انتشار در وب‌سایت‌های معاونت های تابع وزارت بهداشت و سایت‌های معتبر دانشگاه‌ها، طراحی و برگزاری مسابقه‌مجازی از خاطرات دوران دفاع مقدس و دل‌نوشته‌های اساتید دانشگاه‌ها در این حوزه، مصاحبه با دست‌اندرکاران حوزه‌ی دفاع مقدس و اساتید بسیجی ارائه ششد.

همچنین پیشنهاداتی مبنی بر مکاتبه با دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت اجرای اقدامات مقتضی به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید و ارسال سخنان شهید دکتر چمران در قالب پیامک‌ برای  اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت ارائه شد که در دستور کار کمیته‌ امور دانشگاهی چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار گرفت.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید