صفحه اصلی > سازمان نظام پرستاری : انتقاد عبادی از اجرا نشدن قوانین به علت تعارض منافع

انتقاد عبادی از اجرا نشدن قوانین به علت تعارض منافع

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور با انتقاد از اجرا نشدن قوانین پرستاری مصوب مجلس شورای اسلامی به علت تعارض منافع گفت: عدالت در سلامت به معنای دسترسی آسان، سریع ارزان به موقع و با کیفیت به خدمات سلامت است.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، دکتر «عباس عبادی» در نشست اعضای شورای عالی نظام پرستای کشور با دکتر قاضی زاده هاشمی نائب رئیس اول مجلس یازدهم شورای اسلامی در محل باغ موزه دفاع مقدس اظهار کرد: باید عدالت در سلامت در اولویت تصمیم گیران و سیاستگذاران باشد قوانینی تصویب شد اما برای اجرای آن نظارت و پیگیری نشد.

وی عدم اعمال فشار این قوانین را ناشی از آن دانست که این قوانین در اواخر هر دوره فعالیت مجلس تصویب و دوره بعدی توجه کمتری به اجر ای آن داشته است، خاطرنشان کرد: نگاه ما به دکتر قاضی زاده جدای از تخصص نگاه به قانونگذار است باید تلاش کرد عدالت در سلامت تحقق یابد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور با بیان اینکه باید از ظرفیت آموزشی و پژوهشی نظام پرستاری استفاده شود، گفت: سازمان می تواند در تربیت نیروی متخصص کمک کند به تأسیس دانشگاه در حوزه علوم پرستاری کمک شود.

در ادامه این نشست چراغی نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینکه طرح تحول سلامت نقاط مثبت و منفی و فرصت در کنار تهدید داشت، گفت: اما از مجلس این خواسته را داریم در بحث اعتباربخشی استانداردهای فرآیند و برآیندهای نظام سلامت بررسی شود.

وی با اشاره به وجود معاونت پرستاری و میزان اعتباری که به آن تزریق می شود و نوع چارت تشکیلاتی گفت: مجلس باید در این باره ورود کند چون به معاونت پرستاری نقد بسیاری هست تشکیلات این معاونت با دیگر معاونتها همخوانی ندارد اعتباری برای آن در نظر گرفته نمیشود با این توصیف این معاونت چگونه مطالبات نیروهای خود را برآورده کند برای محاسبه عملکرد باید ایجاد توانمندی ضربدر فرصت عرضه توانمندی و ضربدر موتیلیتیشن شود.

دکتر چراغی با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به بحث مراقبت و پیشگیری برای کاهش بار بیمارستانی و آموزش به بیمار و تبیین جایگاه پرستاری در پیشگیری اولیه، ثانویه و ثالثیه گفت: جایگاه بهورزان باید به پرستار روستا ارتقاء یابد که حرف بسیار در دنیا دارند.

وی ایجاد رشته مراقب سلامت را به نوعی منحرف کردن اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانست و گفت: هنوز در وزارت بهداشت مشخص نشده که پرستاری از رشته های بالین و یا علوم پایه است ارتباط دانشکده پرستاری با بیمارستانها و معاونت بهداشتی قابل تعریف نیست پس بدین ترتیب قدرت مانوری برای کیفی سازی نداریم.

دکتر چراغی یادآور شد: در دانشگاههای تهران نسبت استاد به دانشجو ۱ به ۲۸ است که ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران سعی کردیم آن را ۱ به ۱۴ کنیم. انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

کوهساریان خبرداد: جرائم ناشی از تردد پرستاران در ایام کرونا بخشیده می‌شود

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران از وعده جانشین رئیس پلیس راهور فراجا برای بخشودگی جریمه‌های ناشی از تردد پرستاران در ایام کرونا تحت شرایطی خبر داد.

نظام پرستاری قوانین اجرا نشده را به سازمان بازرسی اعلام کند/ باید جلوی مهاجرت پرستاران گرفته شود

رئیس قوه‌قضاییه گفت: این آمادگی را داریم تا در بخش‌های ذیربط قوه قضاییه از جمله «پزشکی قانونی» و «شوراهای حل اختلاف» از ظرفیت سازمان نظام پرستاری به صورت منسجم و سازمان‌یافته بهره بگیریم.

افزایش تعرفه‌ها تاکنون برای پرستاران ملموس نبوده است + فیلم

امین کوهساریان رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران، در گفتگو با خبرنگار…

دیدگاهتان را بنویسید