صفحه اصلی > جلسات و مطالبات جامعه پرستاری و ویژه ها : زارعیان: شکایت‌ها از تعدیل نیروی پرستاری در بخش خصوصی کماکان ادامه دارد

زارعیان: شکایت‌ها از تعدیل نیروی پرستاری در بخش خصوصی کماکان ادامه دارد

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با بیان اینکه کماکان تماسها و شکایتها از تعدیل نیروی پرستاری در بیمارستانهای بخش خصوصی ادامه دارد، گفت: این تعدیل نیروی پرستاری در ایام کرونا بی انصافی و کم لطفی در حق پرستارانی است که بی ادعا فعالیت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، دکتر «آرمین زارعیان» در نشست مشترک هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با دکتر «علیرضا زالی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، «فروغ مولا» مدیر پرستاری این دانشگاه هدف از برگزاری این نشستها با روسای دانشگاههای علوم پزشکی تهران را تأکید بر همدلی و همگرایی برای ارائه خدمات بهتر به بیمار و مددجو به واسطه احقاق حقوق پرستاران دانست و خاطرنشان کرد: همه تلاش هیئت مدیره جدید هم افزایی و همگرایی بجای چالش و پرداختن به مسایل حاشیه ای است که به حل مشکلات مراقبتی و درمانی بیماران و مشکلات معیشتی پرستاران معطوف است.

وی مسئولیت پرستاران در ایام کرونایی را دو چندان برشمرد و افزود: در شرایط بحران حضور پرستاران پررنگ تر شده از این رو به همدلی و همگرایی بیشتری نیاز است و نظام پرستاری تهران پیگیر مطالبات صنفی پرستاران در شهر تهران است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با اشاره به حضور نمایندگان این هیئت مدیره در حدود ۱۰ بیمارستان شهر تهران و تقدیر از پرسنل پرستاری در این ایام گفت: موضوع پرستاران قراردادی ۸۹ روزه همواره وجود دارد که عذر این پرستاران خواسته شده و استخدامی انجام نشد.

دکتر زارعیان با اشاره به دستورالعمل معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پرداخت حق کرونا برای بیمارستانهای سانتر که بیماران کرونایی را پذیرش می کنند، افزود: رقم ثابت ۲۵ هزار تومان برای هر ساعت به عنوان حق کرونا بدون توجه به سنوات خدمت، میزان تحصیلات و … ناعادلانه است این حق کرونا برای دیگر نیروها نظیر سیستم اداری، پشتیبانی و ستادی که به مراتب کمتر از نیروی پرستاری در معرض خطر بودند هم دیده شده است.

دکتر نصرآبادی عضو هیئت مدیره نظام پرستاری تهران هم با تأکید بر ضرورت احقاق حق پرستاران و با انتقاد از نبود فعالیتهای حمایتی پررنگ برای پرستاران گفت: بنابر اخبار موجود موج دیگر این بیماری در پاییز اتفاق می افتد و چنانچه از پرستاران در این دوران حمایتهای لازم نشود نباید انتظار همکاری مجدد آنها را در این دوران داشت.

وی این بی توجهی ها را عاملی برای سرخوردگی پرستاران دانست و گفت: باید به مسایل پرستاری بیشتر توجه شود.

در ادامه این نشست پازوکی دبیر هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با اشاره به خستگی پرستاران از مراقبت بیماران کرونا افزود: با مراجعه تدریجی دیگر بیماران به بیمارستانها فشار کاری پرستاران افزایش یافته است که برای برطرف کردن خستگی ها باید به مسایل افزایش انگیزه کاری در پرستاران بیشتر توجه شود.

وی استخدام نیروهای پرستاری و تبدیل وضعیت پرستاران قراردادی و شرکتی را از جمله این مسایل برشمرد و افزود: با وجود بسیاری از وعده های داده شده اما عملاً اتفاق خاصی نیفتاده همچنین فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران طی نامه ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۶ مورد را به عنوان ام المطالبات پرستاری اعلام کردند که البته پس از آن پیگیری نشد تا پرستاران از فواید آن بهره مند شوند.

 دبیر هیئت مدیره نظام پرستاری تهران یادآور شد: انگیزه کاری پرستاران به علت عملی نشدن وعده ها کاهش یافته است.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید