صفحه اصلی > دانشگاه های علوم پزشکی : مسئول سابق اداره‌کل پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران: به‌کارگیری پرستاران به صورت قراردادی و شرکتی برای همیشه برچیده شود

مسئول سابق اداره‌کل پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران: به‌کارگیری پرستاران به صورت قراردادی و شرکتی برای همیشه برچیده شود

مسئول سابق اداره‌کل پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این‌که بحث به‌کارگیری پرستاران به صورت قراردادی و شرکتی باید برای همیشه برچیده شود، گفت: برای جذب پرستاران حتی نباید آزمونی برگزار شود و صرفاً از پرستاران تازه فارغ‌التحصیل مصاحبه‌ای برای سنجش توان آن‌ها گرفته شود.

«مریم عباسی مرنی» در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری نظام پرستاری تهران با اعتقاد به این‌که پرستاران در موضوع کرونا دیده شدند، در ادامه اظهار کرد: سختی حرفه پرستاری به حدی است که به فرسودگی جسمی و روحی آن‌ها منجر می‌شود من در دوره مسئولیتم تلاش کردم تا پرستاران در بدو ورود معاینه پزشکی و در نتایج معاینه در پرونده آن‌ها درج شود سپس در زمان خروج از سیستم هم معاینه و در نهایت نتایج آن‌ها مقایسه شوند.

وی با بیان این‌که پرستاران در خط مقدم مراقبت و درمان هستند، افزود: با تثبیت وضعیت استخدامی، پرستاران باید با امنیت شغلی و آسودگی خاطر خدمات ارائه دهند.

مسئول سابق اداره‌کل پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این‌که در بحران کرونا بیشترین فشار کاری بر دوش کادر پرستاری بود، در ادامه خاطرنشان کرد: برای تشکر از زحمات پرستاران در این دوران باید تقدیری ماندگار شود و به عنوان مثال تندیسی که نماد فداکاری پرستاران است در یکی از میادین شهر نصب شود.

عباسی با بیان این‌که نهادهای صنفی و دولتی هم باید از تجارب ارزشمند پیشکسوتان استفاده کنند، یادآور شد: من مایل بودم در ایام کرونا در کنار دیگر همکاران در بالین باشم. انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

ساخت سردیس شهدا پرستار تهران در دستور کار مدیریت شهری تهران قرار می گیرد

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار علیرضا نادعلی سخنگو ونایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با هیات مدیره نظام پرستاری تهران دیدار و گفتگو کرد.

بیانیه مهم سازمان نظام پرستاری در رابطه با مسائل روز خطاب به مردم و مسئولان پرستاران خسته اند، مردم رعایت کنید، مسئولان به وعده ها عمل کنید

سازمان نظام پرستاری در بیانیه ای ضمن تشریح وضعیت و مشکلات جامعه پرستاری در مبارزه با کرونا از مردم خواست با رعایت پروتکل ها در این مبارزه نفس گیر همراه پرستاران باشند و از مسئولان دولت خواست که به وعده های خود برای پرداخت معوقات، فوق العاده ویژه و استخدام نیرو عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید