صفحه اصلی > مصاحبه ها و مطالبات جامعه پرستاری و ویژه ها : بهبود شرایط استخدامی پرستاران نخستین خواسته دکتر «زارعیان» از ارکان حاکمیتی در ایام کرونایی

بهبود شرایط استخدامی پرستاران نخستین خواسته دکتر «زارعیان» از ارکان حاکمیتی در ایام کرونایی

رئیس نظام پرستاری تهران بهبود شرایط استخدامی و وضعیت اشتغال پرستاران را نخستین خواسته خود از ارکان حاکمیتی در ایام کرونایی دانست و گفت: با شیوع کرونا امنیت و خطرات شغلی حرفه پرستاری برای همگان مشخص شد از اینرو باید تمهیداتی اندیشیده شود که شرایط استخدام و اشتغال به سرعت برای پرستاران پس از فارغ التحصیلی فراهم شود.
دکتر«آرمین زارعیان» در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری نظام پرستاری تهران با تأکید بر ضروت عملی شدن وعده های داده شده به پرستاران در ایام کرونایی در ادامه اظهار کرد: پرستاران در این ایام در شرایطی دشوار با لباس، ماسک شیلد یا عینک خدمات مراقبتی را برای بیماران کرونایی ارائه کردند که بابت آن ماهانه حق مراقبت از کرونای ناچیزی دریافت کردند این در حالی است برخی بیمارستانها هم کمکهایی داشتند اما در مقابل در برخی دیگر از بیمارستانها پرستاران مورد بی مهری قرار گرفتند.
وی با انتقاد از تعدیل نیروی پرستاری در بیمارستانهای خصوصی به بهانه کاهش درآمد افزود: زمزمه هایی مبنی بر بی ارزش بودن قراردادهای ۸۹ روز از سوی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح شد که حرف نابجایی بود.
رئیس نظام پرستاری تهران با بیان اینکه این قبیل صحبتها روحیه و انگیزه ادامه خدمت را در پرستاران کاهش می دهد، خاطرنشان کرد: فعالیت پرستاران طرحی در این ایام با خطر مبتلا شدن خود و خانواده ادامه یافت و این نهایت بی انصافی است که گفته شود الزامی به جذب این افراد وجود ندارد بلکه این افراد باید در اولویت استخدام باشند و یا سهمیه ای برای آنها در استخدام در نظر گرفته شود کما اینکه پیش بینی می شود این شرایط در پاییز و زمستان هم تکرار خواهد شد.
زارعیان گفت: کرونا نشان داد برخی مشاغل از جمله بهداشت و درمان از مشاغل حاکمیتی است و نباید به آن نگاه گذرا و موقتی داشت یا به عبارتی برای مدتی کوتاه قرارداد استخدامی داشت و سپس لغو کرد. پرستاران بید منظم و سیستماتیک استخدام شوند و استخدام آنها جزو اولویتهای استخدام نظام سلامت باشد.
وی با انتقاد از وجود مواردی چون پرستار شرکتی در بیمارستانها خاطرنشان کرد: یک تعهدی سیاستگذار، دولت و نظام سلامت به کارکنان و بالعکس وجود دارد که باید همواره دو طرفه و متقابل باشد.
رئیس نظام پرستاری تهران اجرای قوانینی که به افزایش انگیزه پرستاران منجر می شود را دومین خواسته خود برشمرد و افزود: فردی که وارد حرفه پرستاری میشود باید آینده شغلی اش تضمین شده باشد و با امنیت و آسودگی خاطر و درآمد مکفی کار کند تا فرسودگی شغلی درخواست برای بازنشستگی زودتر از موعد و… وجود نداشته باشد.
زارعیان تصریح کرد: یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان می کرد شما استخدام پرستاران و اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و … را خواستارید که همگی برای دولت بار مالی دارد من در پاسخ گفتم چرا برای دیگر عزیزان در مشاغل دیگر و همکاران به فراخور پول و درآمد کافی وجود دارد اما نوبت به حرفه پرستاری که می‌رسد همگان از ایجاد بار مالی جهت دولت نگران می شوند.
وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت که تعرفه ها افزایش یافت و وزارت بهداشت توانست از عهده آن برآید، افزود: در حال حاضر پرستاران نه در شرایط عادی بلکه در بحران خدمت رسانی می کنند پس باید کارانه این دوران با بقیه ایام سال متفاوت باشد.
رئیس نظام پرستاری تهران با بیان اینکه همه قوانین پرستاری در حد حرف باقی مانده است، گفت: حمایت نظام سیاستگذار حداقل کاری است که میتواند برای پرستاران انجام دهد نظام پرستاری تهران این نهاد صنفی هم در حد توان خود بازدیدهایی از بیمارستانها داشته و هدایا و پکیجهای ناقابلی به پرستاران اهدا کرد که به کمک خیرین تهیه شده بود.
زارعیان با اشاره به وجه معنوی قدردانی از کسانی که برای سلامت مردم زحمت می کشند، افزود : پرستاران بیش از ۳ ماه است که فعالیت می کنند در ابتدا قدردانی مردم و صدا و سیما و فضای مجازی پررنگتر بود اما با آرام شدن شرایط این حمایتهای معنوی و قدردانی ها کمتر شد ولی بهترین حمایت عملی کردن وعده هایی است که داده شد.
انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید