صفحه اصلی > اورژانس پیش بیمارستانی و استخدامی و سازمان نظام پرستاری : وزیر بهداشت: دو هزار نیرو در سازمان اورژانس جذب می‌شوند

وزیر بهداشت: دو هزار نیرو در سازمان اورژانس جذب می‌شوند

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران، امروز با حضور وزیر بهداشت و همزمان با ٢۶ شهریور، سالروز تأسیس اورژانس در کشور و فرارسیدن روز ملی اورژانس و فوریت های پزشکی، آیین بهره برداری و آغاز به ساخت پروژه های جدید حوزه اورژانس که شامل افتتاح دومین پایگاه ریلی اورژانس کشور در شیراز و آغاز به ساخت١٠ پایگاه خیرساز اورژانس در اراک است، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

وزیر بهداشت در این مراسم گفت: اورژانس کشور به عنوان اولین خط دفاع ما و اولین مرحله رسیدگی به مصدومان، حادثه‌دیدگان و نیازمندان اورژانسی بهداشت و درمان کشور محسوب می‌شود و در صحنه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در طول سال ۱۳۹۸ پاسخگوی بیش از ۱۸ میلیون تلفن در اورژانس کشور بودیم و همکاران ما در اورژانس کشور بیش از ۴.۵ میلیون ماموریت انجام دادند تصریح کرد: در سیلاب‌ها و زلزله سال گذشته و اتفاقات دیگری مانند اربعین خدمت رسانی کردند. در اربعین  نیروهای اورژانس کشور ۳.۵ میلیون زائر را در پایگاه‌های مختلفی که بر سر راه زوار بود، مدیریت کردند. امسال داغ این عدم مسافرت را بر دل‌هایمان داریم. امیدوارم با دعای دوست‌داران عشاق حضرت امام حسین(ع) بتوانیم به زودی بر بیماری کووید-۱۹ فائق آییم و و سال دیگر اربعین را با پای پیاده راهی کربلا شویم.

نمکی ادامه داد: در اورژانس کشور توانستند بیش از ۹۶ هزار مورد بیمار قلبی را از طریق کد ۲۴۷ نجات دهند و بیش از ۲۶ هزار مورد سکته مغزی را در دقایق اولیه از مرگ حتمی نجات دهند. اتفاقی که افتاد این بود که خوشبختانه تعداد آمبولانس‌هایمان از ۲۴۰۰ آمبولانس به ۵۷۰۰ آمبولانس افزایش یافت. همچنین تعداد بالگردهای ما که هفت پایگاه اورژانس هوایی داشتیم به ۴۵ پایگاه افزایش دادیم. همچنین قرار است ۲۰۰۰ نیروی جدید را در اورژانس کشور استخدام کنیم.

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

آغاز ثبت‌نام داوطلبان ششمین انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری

ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری آغاز شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید