صفحه اصلی > کمیسیون بهداشت مجلس : نامه نگاری با شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حذف ظرفیت بهیاری در کنکور

نامه نگاری با شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حذف ظرفیت بهیاری در کنکور

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع سهمیه‌های کنکور گفت:  مشکلاتی در حذف ظرفیت بهیاری در کنکور سراسری پیش آمد چرا که دیپلم بهیاران با دیپلم تجربی متفاوت است و کتاب‌های خاص خود را دارد که در این خصوص با شورای عالی انقلاب فرهنگی نامه‌نگاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، دکتر «حسینعلی شهریاری» در دیدار با دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پیشنهاد که پذیرش پزشکی بعد از گذراندن دوره لیسانس، گفت: این پیشنهاد خوبی برای پذیرش دانشجوی رشته پزشکی در کشور است.

وی در مورد رشته پزشکی اظهار کرد: این پیشنهاد که پذیرش پزشکی بعد از گذراندن دوره لیسانس انجام شود، پیشنهاد خوبی است و در بعضی از کشورها نیز اجرایی شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس درمورد موضوع جمعیت تصریح کرد: ضرورت دارد نخبگان و تحصیل‌کرده‌های کشور به فکر فرزندآوری باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه موضوع جمعیت چندین سال است که در مجلس طرح و بررسی شده است، افزود: اعضای کمیسیون بهداشت مجلس پیشنهادی مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه برای موضوع جمعیت در مجلس دارند، که البته به نظر بنده با توجه به آماده بودن قانون جمعیت نیازی به تشکیل کمیسیون ویژه‌ای نیست.

وی با اشاره به موضوع طب سنتی گفت: از جمله اقدامات انجام شده در رابطه با موضوع طب سنتی این است که مقرر شده است کمیته‌ای برای طب سنتی در کمیسیون بهداشت مجلس تشکیل شود.

شهریاری به رعایت موضوع عفاف و حجاب در کادر درمان تأکید کرد و گفت: رعایت عفاف و حجاب به اعتقاد رئیس بیمارستان و دانشگاه نیز بستگی دارد و باید رؤسای بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها اعتقادات دینی مستحکم داشته باشند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: در سال ۱۳۶۵ سهمیه‌ای برای پذیرش پزشک زن در کنکور در نظر گرفته شد اما متأسفانه این سهمیه به درستی مدیریت نشده است. در حال حاضر ۴۰ هزار پزشک داریم که تجربه حتی یکبار نسخه نوشتن ندارند که یا از کشور خارج شده‌اند و یا به کارهای دیگری مشغول هستند.

شهریاری به اختلاف دستمزد پزشک عمومی، متخصص، جراح و جراحی‌های خاص اشاره کرد و گفت: تنها راه عدالت در حوزه سلامت، داشتن پزشک خانواده است و در حوزه سلامت خلاء قانونی نداریم اما نظارت به درستی انجام نمی‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: باید قانون عدالت آموزشی در حوزه سلامت و سند آمایش سرزمینی آموزش عالی سلامت، مدیریت شوند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس بر آمادگی این کمیسیون در تعامل با دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید و ابراز امیدواری کرد: مجلس شورای اسلامی در دوره جدید انقلابی عمل کند و خدمتگزار مردم و نظام باشد.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد؛ آمار مبتلایان کرونا تا روز سه‌شنبه پانزدهم مهر ماه/ افزایش باورنکردنی مبتلایان به کرونا+جزئیات

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز پانزدهم مهر ماه ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: کادر پرستاری در بحران کرونا خوش درخشیدند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کادر پرستاری در بحران کرونا خوش درخشیدند، گفت: از اینرو حق و حقوق پرستاران در این باره محفوظ است.

۶ مرداد ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید