صفحه اصلی > اورژانس پیش بیمارستانی و انجمن های پرستاری و استخدامی : معاون پرستاری وزارت بهداشت خبر داد؛

معاون پرستاری وزارت بهداشت خبر داد؛

مجوز جذب ۷ هزار نیرو اخذ شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران، مریم حضرتی در نحستین روز سفر خود به استان آذربایجان غربی که با هدف بررسی وضعیت بهداشت و درمان و نیروی انسانی و بررسی فرآیندهای مدیریت کووید ۱۹ به همراه تیمی متشکل از نمایندگان معاونت پرستاری و معاونت بهداشت انجام گرفت از بیمارستان شهید قلی پور شهر بوکان و بیمارستان امام خمینی (ره) شهر مهاباد بازدید کرد. 

وی ضمن بازدید از بخش های تریاژ، اورژانس سرپایی و بستری، بخش بیماران کووید۱۹ و بخش مراقبت های ویژه دو بیمارستان با بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و پرستاران فعال در این بخش ها به گفتگو پرداخت.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن ابراز قدردانی از زحمات تمامی ارائه دهندگان مراقبت از جمله پرستاران، بهره گیری از ظرفیت مراکز مراقبت و مشاوره پرستاری در منزل را از نقاط قوت بهداشت و درمان بوکان دانست و گفت: با توجه به اینکه بیماری کووید ۱۹ یک بیماری کاملا مراقبتی است لذا به کار گرفتن ظرفیت مراکز مراقبت در منزل یکی از راهکارهای کاهش مراجعات بیمارستانی است.

حضرتی در پاسخ به دغدغه پرستاران این دو بیمارستان نسبت به کمبود نیرو، اظهارداشت: جبران کمبود نیرو یکی از موضوعات مهمی است که همواره مورد تاکید و پیگیری وزیر بهداشت و معاونت پرستاری بوده و در یک سال گذشته بیش از ۷ هزار نیروی پرستار جذب شده و مجوز جذب ۷ هزار نیروی دیگر نیز اخذ شده که بخشی از آن مربوط به پرستاران است.

وی افزود: نسبت پرستار به تخت در استان آذربایجان غربی نسبت به میانگین کشوری در وضعیت مطلوبی است اما هنوز با استاندارد فاصله داریم که برای حل آن در تلاش هستیم. 

حضرتی در خصوص مطالبات و معوقات پرستاران گفت: در حال حاضر پرداخت کارانه از ۱۸ ماه به ۶ ماه و پرداخت اضافه کار هم به ۳ ماه کاهش پیدا کرده و البته در برخی از دانشگاه ها اضافه کار به روز است و در تلاش هستیم که بخش دیگیری از معوقات پرستاران خدوم و زحمتکش پرداخت شود.

مراکز مراقبت در منزل و مراکز ۱۶ ساعته بهداشت متصل می شوند

مریم حضرتی همچنین در حاشیه بازدید از مرکز ۱۶ ساعته بهداشت شهر مهاباد، ضمن قدردانی از تلاشهای انجام شده در خصوص کنترل کووید-۱۹  از اتصال مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل با مراکز ۱۶ ساعته بهداشت خبر داد.

وی گفت: با ابلاغ معاونت بهداشت، مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل با مراکز ۱۶ ساعته بهداشت به هم  متصل می شود و این اقدام بزرگ و ارزشمندی است که با توجه به بحران کووید ۱۹ با شناسایی مبتلایان و اقدامات مراقبتی برای آنها در منزل و آموزش خانواده این بیماران از انتقال آنها به مراکز درمانی جلوگیری می کند و همچنین با ارائه آموزش های خود مراقبتی و ایجاد حساسیت در مردم باعث قطع زنجیره این ویروس شود.   

براساس گزارش وبدا؛ معاون پرستاری همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی وسیع و عمومی جهت ارتقای آگاهی مردم در خصوص راههای پیشگیری و روشهای خود مراقبتی در مبارزه با کرونا تاکید کرد.

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

آغاز ثبت‌نام داوطلبان ششمین انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری

ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری آغاز شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید