صفحه اصلی > اورژانس پیش بیمارستانی و انجمن های پرستاری و استخدامی : مشکل کرونا با تقویت اقتصاد و توجه به تولید داخل مرتفع می‌شود

مشکل کرونا با تقویت اقتصاد و توجه به تولید داخل مرتفع می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران به نقل از آنا احمد همتی، در گفت‌وگویی در خصوص انتظاراتی که از دولت جدید در مدیریت کرونا وجود دارد، گفت: دولتمردان در بحث مدیریت کرونا نباید از یک نکته غافل شوند، اینکه ما با بحران ثبات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مواجه هستیم و این بی‌ثباتی مدیریت کرونا را دشوار کرده ‌است.

نماینده پیشین مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی افزود: کشور با تنش‌های مداوم دست و پنجه نرم کرده و این تنش‌ها فضای اجتماعی و اقتصادی را متزلزل می‌کند؛ در حالی‌که ثبات اساس هر مدیریت موفقی است، چه در کرونا و چه در موضوعات دیگر که آحاد جامعه از ما انتظار مدیریت سالم دارند.

وی ضمن بیان اینکه گام برداشتن در راستای مدیریت سلامت نیازمند ثبات اجتماعی و اقتصادی است، گفت: شاید در یک قرن اخیر مشابه این بحران در کشور وجود نداشته است؛ پس اگر به این موضوع پرداخته نشود راهکارهایی که ارائه می‌شود قابل اجرا نخواهد بود.

همتی در همین باره ادامه داد: با بی‌توجهی به این معضلات نمی‌شود برنامه ارائه داد؛ برخی افراد نمی‌دانستند یا دروغ می‌گفتند و ما امیدواریم دیگر شاهد این رویکرد نباشیم، زیرا ارائه هر برنامه‌ بدون در نظر گرفتن این بی‌ثباتی و علل آن راه به جایی نمی‌برد.

نماینده اسبق مردم سمنان در مجلس بیان کرد: باید موانعی را که باعث بی‌ثباتی کشور شده شناسایی و حل کنیم تا مدیریت موضوعاتی مثل کرونا ممکن شود، این موانع باید برطرف شوند وگرنه نمی‌توانیم اینگونه ادامه دهیم.

وی تشریح کرد: دولت جدید و هر کسی که دلسوز است سعی می‌کند واکسن تهیه کند و این فرایند را به سرانجام برساند، همچنین سعی خواهد کرد که از اصناف حمایت کند، اما چقدر موفق خواهند شد؟ آیا امروز دولت منابع کافی برای حمایت از اصناف در اختیار دارد؟ یا منابع کافی برای کمک معیشتی دارد؟ امروز دولت در پرداخت حقوق‌های معمول مشکل جدی دارد، پس چگونه می‌تواند منابع حمایت مالی را تامین کند؟

همتی ضمن تاکید بر اینکه تولید منابع نیازمند اقداماتی است که تا کنون انجام نگرفته است، بیان کرد: برای اینکه دولت بتواند منابع لازم را تهیه کند، نیازمند سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، صادرات و واردات فعال و سیستم بانکی فعال‌تر است؛ آیا این مشکلات رفع شده‌اند یا گذاشتند تا رفع شود؟

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر شخصی که می‌خواهد روند مدیریتی کرونا را اصلاح کند باید به صورت جد به این موضوعات ورود پیدا کند و برای حل آن‌ها راهکار داشته باشد، شاید اگر این اتفاق بیافتد مدیریت کرونا به خودی خود حل شود یا بهبود پیدا کند.

همتی ضمن اشاره به قوانین ممنوعیت ترددها و عدم توانایی دولت قبل در اعمال آن گفت: ما در خصوص قرنطینه کرونایی با دولت قبل صحبت کردیم و از آن‌ها پرسیدیم که تا کی می‌توانیم به مردم بگوییم که در قرنطینه بمانند؟ بسیاری از جمعیت ایران قشر فقیر آسیب‌پذیری هستند که در یک اقتصاد شکننده زندگی می‌کنند، تا کی می‌توانیم از آن‌ها بخواهیم که در خانه بمانند؟

وی در پایان تاکید کرد: بحث ‌اساسی در مدیریت کرونا این است که دولت بگوید تا چه زمانی منابع دارد که از مردم حمایت معیشتی کند؟ و صریحا بگوید که چه حمایتی از افرادی می‌کند که باید کارگاه و مغازه‌های خود را ببندند؟

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

آغاز ثبت‌نام داوطلبان ششمین انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری

ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری آغاز شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید