صفحه اصلی > هیئت مدیره و مصاحبه ها و مطالبات جامعه پرستاری و ویژه ها : عضو هیئت مدیره نظام پرستاری تهران تبدیل وضعیت پرستاران قراردادی ۸۹ روزه را خواستار شد

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری تهران تبدیل وضعیت پرستاران قراردادی ۸۹ روزه را خواستار شد

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری تهران تبدیل وضعیت پرستاران با قرارداد ۸۹ روزه را خواستار شد و گفت: استخدام از مهم ترین مطالبات و دغه غه های پرستاری است.

«مهدی پازوکی» در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری نظام پرستاری تهران اظهار کرد: تاکنون در دو نوبت استخدام انجام شده است و به زودی استخدام دیگری هم انجام می شود اما موضوع مهم به کار گیری نشدن رسمی بسیاری از نیروهای قراردادی ۸۹ روزه است که در بحران کرونا به کار گرفته شدند اما پیش از رسیدن زمان اتمام قرارداد به علت نزولی شدن شیب مبتلایان به کرونا عذر آنها خواسته شد.

وی با بیان اینکه باید این پرستاران رابطه مستقیم استخدامی با سیستم دولتی داشته باشند، ادامه داد: متاسفانه در دوران کرونا چنین اتفاقی نیفتاد البته پرستاران شرکتی هم نیازمند تبدیل وضعیت هستند تا علاوه بر برخورداری از امنیت شغلی از حق و حقوق و مزایای استخدام دولتی بهره مند شوند.

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با اشاره به ابلاغیه ماههای پایانی سال ۹۸ از سازمان برنامه و بودجه مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی حقوق پرستاران براساس فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری به دستور رئیس جمهور گفت: این اقدام جای بسی خوشحالی دارد.

پازوکی با انتقاد از اینکه این افزایش شامل حال پرستاران شرکتی نیروهای مسلح و تأمین اجتماعی(بخش خصوصی) نشد، خاطرنشان کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا این افزایش ۵۰ درصدی مشمول دیگر همکاران پرستار هم بشود.

وی پرستاری را جزو مشاغل سخت و زیان آور برشمرد و افزود: با وجود قانون های مختلف از جمله ارتقاء بهره وری متاسفانه این قوانین به درستی اجرا نشدند و پرستاری از مزایای مشاغل سخت و زیان آور بهره مند نشدند که البته سازمان همچنان پیگیر است.

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری تهران تصریح کرد: پرستاری جزو مشاغل حاکمیتی است و در این باره در مجلس شورای اسلامی قانونی وجود دارد که در صورت اعمال شدن آن پرستاران از مزایای آن بهره خواهند برد اما تاکنون این قانون اجرا نشده است.

پازوکی با بیان اینکه مصوبات ستاد ملی کرونا لازم الاجراست، افزود: البته ستاد مبارزه با کرونای کلانشهر تهران مواردی را به دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد کرده است که انتظار می رود به این نکات توجه ویژه ای مبذول شود.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا میزان بار مراجعات بیمارستانی افزایش یافت، یادآور شد: این بار کاری برای پرستاران که در خط مقدم بودند بیشتر بود و همه اینها در شرایطی است که پوشش و وسایل حفاظتی کار را برای آنها دشوارتر کرد.

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری تهران افزود: افزایش بار مراجعات، نوع پوشش، استرس کار با بیماران کرونایی همگی خستگی پرستاران را دوچندان کرد که این موضوع اهمیت حمایت از پرستاران در دوران کرونا و پساکرونا را بیشتر می کند.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

اقامت در هتل سنتی مظفر یزد

هیئت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ با همکاری هتل سنتی مظفر یزد،…

۷ اسفند ۱۴۰۲

اعلام حمایت نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از جامعه بزرگ پرستاری

🔹️به گزارش روابط عمومی هيئت مديره نظام پرستاری تهران بزرگ، تعدادی از…

۶ اسفند ۱۴۰۲

دوره‌ آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی، مداخلات پیچیده قلبی و عروق محیطی

🔴 آموزش هیئت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ برگزار می‌کند: 🔸دوره‌ آنژیوگرافی،…

دیدگاهتان را بنویسید