صفحه اصلی > پرستاری و ویژه ها : شهادت ۱۳۸ تن از مدافعان سلامت تاکنون/ ۲۰.۳۷ درصد شهدا در گروه پرستاری

شهادت ۱۳۸ تن از مدافعان سلامت تاکنون/ ۲۰.۳۷ درصد شهدا در گروه پرستاری

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی با اعلام آمار شهادت ۱۳۸ تن از مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا، گفت: مدافعان سلامت بیش از ۳۰ سال درس خواندند تا به مردم خدمت کنند و با این خدمت، تمام چیزی که باید یک انسان در محبت به مردم ثابت کند را ثابت کردند و حالا نوبت مردم است.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، دکتر «حسین کرمانپور» در نشست خبری پویش همدلی با مدافعان سلامت که با هشتگ #جان_ما_ایران_ما آغاز به کار کرد، گفت: تا این لحظه ۱۳۸  نفر از کادر درمانی شهید شدند و جان شان را سر این کار گذاشتند، گفت: طبق آخرین آمار ۲۰.۳۷ درصد شهدا در گروه پرستاری بودند. سایر پرسنل اعم از خدمات، تاسیسات، آزمایشگاهیان و… ۱۹.۱۹ درصد از شهدا را به خود اختصاص داده اند.

۶۰ درصد شهدای مدافع سلامت، پزشک هستند

وی افزود: جامعه پزشکی اعم از عمومی و متخصص ۶۰ درصد از شهدا را به خود اختصاص دادند که از این تعداد ۲۸ درصد پزشکان عمومی هستند و ۳۲ درصد از تخصص های مختلف بوده اند. بیشترین تخصصی که تا این لحظه بیشترین شهید را داده جدای از پزشکان عمومی که بیشترین شهید را داده اند، پزشکان داخلی که ۸.۴۵ درصد شهدای سلامت را به خود اختصاص داده، گروه زنان و زایمان با ۵.۲۸ درصد و بعد اطفال با ۴.۱۶ بوده است.

کرمانپور ادامه داد: گروه بیهوشی با ۳.۲۹ درصد شهید و قلب و عروق، جراحی و ماما حدود ۲.۵ درصد و گروه داروساز و دستیاران که با کمترین حقوق و درآمد جان نثاری می کنند، نیز د رده بعدی جزو شهدا بوده اند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: شهدان سلامت مظلومانه ترین شهدا هستند. شهدای جنگ پرجمعیت ترین و پرشکوه ترین تشییع را داشتند، اما شهدای سلامت مظلوم بودند و تا این لحظه هم که شهید می شوند نمی توان خیلی پرشکوه مراسم شان را برگزار کرد، اما با همین همدلی ها و با هم بودن ها آنها فرزندان و سرمایه های مملکت هستند و بیش از ۳۰ سال درس خواندند تا به مردم خدمت کنند و با این خدمت، تمام چیزی که باید یک انسان در محبت به مردم ثابت کند را ثابت کردند و حالا نوبت مردم است.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید