صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد، ضرورت رعایت بهداشت برای حمایت از مدافعان سلامت در معرض ابتلا به کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد، ضرورت رعایت بهداشت برای حمایت از مدافعان سلامت در معرض ابتلا به کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: کادر بهداشت و درمان در مراکز بهداشتی و درمانی کشور بیشتر از همه در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند و تنها راه حمایت از مدافعان سلامت، رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به کروناست.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، دکتر «سیما سادات لاری» درباره مباحث مطرح شده مبنی بر ابتلای کادر درمان به ویروس کرونا افزود: مدافعان سلامت از ابتدای مسیر مبارزه با کرونا در کشور، در خط مقدم مراکز بهداشتی و درمانی قرار داشته و همچنان استوار و موثر در این زمینه فعال هستند.

وی ادامه داد: پزشکان، پرستاران، نیروهای خدماتی، آزمایشگاهیان، رادیولوژیست‌ها و همه ارکان نظام سلامت در این زمینه شهید داده و حتی لحظه‌ای از ارائه خدمت باز نمانده‌اند. این نشان می‌دهد که مدافعان سلامت جدا از جامعه و مردم نیستند و از تلاش برای نجات جان بیماران غافل نمی‌شوند.

معاون وزیر بهداشت گفت: آنچه در پویش همدلی با مدافعان سلامت هم تاکید شده همین است که باید همراهی و همکاری بیشتری با کادر بهداشت و درمان شود. این موضوع از مسیر حمایت معنوی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها و در نتیجه کاهش ابتلا و بستری در بیمارستان‌ها امکان پذیر است.

لاری خاطرنشان کرد: هرچه افراد در مکان‌های آلوده‌تر از نظر ویروس کرونا حضور داشته باشند، احتمال ابتلا نیز افزایش پیدا می‌کند و کادر بهداشت و درمان به دلیل افزایش ابتلا و بستری افراد جامعه به این ویروس در معرض خطر بیشتری قرار می‌گیرند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در ابتدای مسیر مقابله با کرونا، کمبودهایی در زمینه لوازم محافظت شخصی در همه جهان ایجاد شد و این موضوع در کشور ما نیز وجود داشت، اما با تلاش‌های بین بخشی انجام شده، این کمبودها تا حد زیادی برطرف شده و تلاش‌ها برای رفع نیازها همچنان در حال انجام است.

وی اظهار کرد: امیدواریم جامعه با حمایت از کادر بهداشت و درمان نشان بدهند که می‌توانیم از جدال با ویروس کرونا نیز پیروز بیرون بیاییم و جان عزیزان خود و مدافعان سلامت را در خطر مواجهه با بیماری کووید ۱۹ قرار ندهیم.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

حضور اعضای ششمین دوره هیئت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ در آیین بزرگداشت مقام پرستار

در مراسم بزرگداشت مقام پرستار روز چهارشنبه، یکم آذر ماه که به…

۲ آذر ۱۴۰۲

تجمع روز چهارشنبه جامعه پرستاری کشور از مردم و کادر درمان غزه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات مدیره نظام پرستاری تهران، علی عباسی…

۲۶ مهر ۱۴۰۲

لیست صندوق های ثابت و سیار جهت شرکت در انتخابات نظام پرستاری منتشر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران، ششمین دوره انتخابات هیات…

۶ مهر ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید