صفحه اصلی > سازمان نظام پرستاری : رئیس کل پیشین نظام پرستاری کشور: میزان پاداش کرونای گروه پرستاری در جهت توسعه عدالت در سلامت نیست

رئیس کل پیشین نظام پرستاری کشور: میزان پاداش کرونای گروه پرستاری در جهت توسعه عدالت در سلامت نیست

رئیس کل پیشین نظام پرستاری کشور با بیان اینکه میزان پاداش کرونای گروه پرستاری در جهت توسعه عدالت در سلامت نیست، گفت: نبود عدالت در سلامت از چالشهای اساسی نظام سلامت است.

دکتر «اصغر دالوندی» در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری نظام پرستاری تهران با بیان اینکه سیاستگذاران و تصمیم گیران نظام سلامت معمولاًاز تیم و قشر خاصی است، در ادامه اظهار کرد: این بی عدالتی در بحث تعرفه ها هم دیده می شود.

وی با بیان اینکه این میزان اختلاف در پاداش کرونا عادلانه نیست، گفت: در موضوع کرونا بحث جان در مقابل جان مطرح است جان یک متخصص از جان یک پرستار شیرین تر نیست پرستاران بیشتر در معرض خطر ابتلاء هستند چون وقت و زمان بیشتری برای مراقبت بیماران کرونایی صرف می کنند.

رئیس کل پیشین نظام پرستاری کشور نخستین شاخص و مهم ترین شاخص برای تعیین میزان پاداش کرونا میزان مواجهه است، افزود: اینتوباسیون، آسپیریشن، تزریق دارو … از وظایف پرستاری است که این ارتباط نزدیک خطر ابتلاء را بیشتر می کند.

دکتر دالوندی با بیان اینکه پرستاران در یک شبانه روز به طور دایم در ارتباط با بیمار است، خاطرنشان کرد: طول مدت مواجهه و تداوم آن مهم ترین شاخص برای تعیین میزان پرداخت پاداش کروناست.

وی میزان حقوق پرستاران ایرانی را در مقایسه با دیگر کشورها ناعادلانه دانست و گفت: کارشناس ارشد پرستاری معادل پزشک عمومی است اما میزان دریافتی آنها با یکدیگر قابل مقایسه نیست.

رئیس کل پیشین نظام پرستاری کشور تجدید نظر در میزان پاداش کرونای گروه پرستاری را ضروری برشمرد و افزود: باید حق پرستاران در این شرایط خاص به درستی دیده شود چون جان در مقابل جان است. انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

کوهساریان خبرداد: جرائم ناشی از تردد پرستاران در ایام کرونا بخشیده می‌شود

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران از وعده جانشین رئیس پلیس راهور فراجا برای بخشودگی جریمه‌های ناشی از تردد پرستاران در ایام کرونا تحت شرایطی خبر داد.

نظام پرستاری قوانین اجرا نشده را به سازمان بازرسی اعلام کند/ باید جلوی مهاجرت پرستاران گرفته شود

رئیس قوه‌قضاییه گفت: این آمادگی را داریم تا در بخش‌های ذیربط قوه قضاییه از جمله «پزشکی قانونی» و «شوراهای حل اختلاف» از ظرفیت سازمان نظام پرستاری به صورت منسجم و سازمان‌یافته بهره بگیریم.

افزایش تعرفه‌ها تاکنون برای پرستاران ملموس نبوده است + فیلم

امین کوهساریان رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران، در گفتگو با خبرنگار…

دیدگاهتان را بنویسید