صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : در دیدار اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با سخنگوی کمیسیون اصل نود عنوان شد: تعدیل پرستاران اتفاقی بد و مصداق بی انصافی بود

در دیدار اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با سخنگوی کمیسیون اصل نود عنوان شد: تعدیل پرستاران اتفاقی بد و مصداق بی انصافی بود

امین کوهساریان رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در دیدار با آقای علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، عدم اجرای قوانین مربوط به پرستاری از جمله تعرفه گذاری و قانون ارتقا بهره وری را یکی از مصادیق ترک فعل مسئولان دانست و گفت: تعدد و تنوع قراردادها و عدم تبدیل وضعیت نوعی تبعیض است که پرستاران با آن مواجه هستند. بسیاری از وعده هایی که مسئولان وزارت بهداشت دادند از جمله پاداش کرونا، فوق العاده خاص اجرایی نشد.

وی در رابطه با مشکلات حوزه پرستاری گفت: تنها حامی پرستاران در دوران کرونا مقام معظم رهبری بود که بارها در مورد رسیدگی به معیشت پرستاران و اجرای قانون تعرفه گذاری تاکید نمودند ولی با کم لطفی برخی مسئولان، هنوز مطالبات حوزه پرستاری بر زمین مانده است.

در ادامه این دیدار علی عباسی بگلو، معاون اجرایی هیئت مدیره نظام پرستاری تهران، از وضعیت بد پرستاران سخن گفت. وی عدم تعهد مسئولان میانی دولت به اجرای قوانین مصوب مجلس و ترک فعلها را عامل اصلی نارضایتی پرستاران دانست. وی با اشاره به برکناری خانم منصوره رنجبر سوپروایزر بیمارستان پاستور نوی مشهد، که صدای بغض آلود پرستاران را بیان نمود، برخورد با فعالان صنفی که خواهان اجرای قانون هستند و جز اجرای قانون تقاضای دیگری ندارند را یکی دیگر از مسائل پیش روی نمایندگان جامعه پرستاری دانست.

عباسی این نوع برخوردها را ناشی از ناکارآمدی بخشی از مدیران عنوان نمود که می خواهند ناکارآمدی خود را با برخوردهای سلبی پنهان کنند.وی گفت: عدم اجرای قوانین سختی کار ، ارتقاء بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت و تعرفه گذاری در کنار وعده و وعیدهای توخالی و شرایط سخت کار در دو سال گذشته منجر به فرسوده شدن جامعه پرستاری شده است. در کنار این موارد مهاجرت روز افزون کادر پرستاری مجرب که هزینه های میلیاردی برای تربیت آنها از بیت المال شده است معضلی است که بر شدت کمبود نیرو افزوده است و باید دولت و مجلس برای این معضلات چاره ای بیاندیشند. با توجه به گسترده شدن بیماری های فراگیر در جهان، عدم چاره انده ایشی در مورد معضلات پرستاری، در آینده ای نزدیک کشور را با بحران مواجه خواهد نمود.

همچنین عباسی خواهان ورود مرکز پژوهشهای مجلس به سختی کار پرستاران شد.

در پایان علی خضریان، سخنگو و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیگیری عدم اجرای قوانین را از وظایف اصلی این کمیسیون دانست و خواهان همکاری بیشتر سازمان نظام پرستاری در این ارتباط شد. وی در مورد تعدد قراردادها و تبدیل وضعیت پرستاران، با اشاره به طرح نمایندگان مجلس در مورد تعیین وضعیت کارکنان دولت، خواهان گفتگوی اختصاصی سازمان نظام پرستاری با کمیسیون اجتماعی مجلس و طرح دغدغه های پرستاران در ارتباط با این طرح در این کمیسیون شد. وی از انجام پژوهش در مورد سختی کار پرستاران در مرکز پژوهشهای مجلس استقبال نمود.

admin

پست های مرتبط

حضور اعضای ششمین دوره هیئت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ در آیین بزرگداشت مقام پرستار

در مراسم بزرگداشت مقام پرستار روز چهارشنبه، یکم آذر ماه که به…

۲ آذر ۱۴۰۲

تجمع روز چهارشنبه جامعه پرستاری کشور از مردم و کادر درمان غزه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات مدیره نظام پرستاری تهران، علی عباسی…

۲۶ مهر ۱۴۰۲

لیست صندوق های ثابت و سیار جهت شرکت در انتخابات نظام پرستاری منتشر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران، ششمین دوره انتخابات هیات…

۶ مهر ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید