صفحه اصلی > پرستاری : در دیدار اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با سخنگوی کمیسیون اصل نود:تعدیل پرستاران اتفاقی بد و مصداق بی‌انصافی بود

در دیدار اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با سخنگوی کمیسیون اصل نود:تعدیل پرستاران اتفاقی بد و مصداق بی‌انصافی بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران، امین کوهساریان، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در دیدار با علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، عدم اجرای قوانین مربوط به پرستاری از جمله تعرفه گذاری و قانون ارتقاء بهره‌وری را یکی از مصادیق ترک فعل مسئولان دانست و گفت: تعدد و تنوع قراردادها و عدم تبدیل وضعیت نوعی تبعیض است که پرستاران با آن مواجه هستند، بسیاری از وعده‌های مسئولان وزارت بهداشت از جمله پاداش کرونا و فوق العاده خاص اجرایی نشد.

وی در رابطه با مشکلات حوزه پرستاری گفت: تنها حامی پرستاران در دوران کرونا مقام معظم رهبری بودند که بارها در مورد رسیدگی به معیشت پرستاران و اجرای قانون تعرفه گذاری تاکید کردند ولی با کم لطفی برخی مسئولان، هنوز مطالبات حوزه پرستاری بر زمین مانده است.

در ادامه این دیدار علی عباسی بگلو، معاون اجرایی هیئت مدیره نظام پرستاری تهران، از وضعیت بد پرستاران سخن گفت. وی عدم تعهد مسئولان میانی دولت به اجرای قوانین مصوب مجلس و ترک فعلها را عامل اصلی نارضایتی پرستاران دانست.

معاون اجرایی هیئت مدیره نظام پرستاری تهران، با اشاره به برکناری خانم منصوره رنجبر سوپروایزر بیمارستان پاستور نوی مشهد، به دلیل اعتراض به شرایط نه چندان مناسب پرستاران، توجه به فعالان صنفی را که خواهان اجرای قانون بوده و جز این تقاضای دیگری ندارند، یکی دیگر از مسائل پیش روی نمایندگان جامعه پرستاری عنوان کرد.
وی این نوع برخوردها را ناشی از ناکارآمدی بخشی از مدیران خواند که تلاش می‌کنند ضعف خود را با برخوردهای سلبی پنهان کنند.

عباسی تصریح کرد: عدم اجرای قوانین سختی کار، ارتقاء بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت و تعرفه گذاری در کنار وعده و وعیدهای توخالی و شرایط سخت کار در دو سال گذشته منجر به فرسوده شدن جامعه پرستاری شده است. در کنار این موارد مهاجرت روز افزون کادر پرستاری مجرب که هزینه‌های میلیاردی برای تربیت آن‌ها از بیت‌المال شده است معضلی است که بر شدت کمبود نیرو افزوده و باید دولت و مجلس برای این معضلات چاره‌ای بیاندیشند.
عباسی ضمن درخواست ورود مرکز پژوهش‌های مجلس به سختی کار تاکید کرد: با توجه به گسترش بیماری‌های فراگیر در جهان، نبود چاره انده‌ایشی لازم در مورد معضلات پرستاری، در آینده‌ای نزدیک کشور را با بحران مواجه خواهد کرد.
در پایان خضریان، پیگیری عدم اجرای قوانین را از وظایف اصلی این کمیسیون دانست و خواهان همکاری بیشتر سازمان نظام پرستاری در این رابطه شد.
وی در مورد تعدد قراردادها و تبدیل وضعیت پرستاران، با اشاره به طرح نمایندگان مجلس در مورد تعیین وضعیت کارکنان دولت، خواهان گفتگوی اختصاصی سازمان نظام پرستاری با کمیسیون اجتماعی مجلس و بازگویی دغدغه‌های پرستاران در ارتباط با این طرح در این کمیسیون شد و از انجام پژوهش در مورد سختی کار پرستاران در مرکز پژوهش‌های مجلس استقبال کرد.

برچسب ها :

admin

پست های مرتبط

آغاز همکاری هیات مدیره نظام پرستاری تهران با شهرداری/از دیدار با مدیران شهری تا برپایی غرفه های سلامت درمیادین اصلی شهر

اعضای هیات مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ به منظور همکاری با شهرداری تهران با  حمید صاحب، مدیرکل سلامت شهرداری تهران دیدار و درزمینه همکاری متقابل گفت و گو کردند.

۲۹ اسفند ۱۴۰۱

اجرای قانون تعرفه‌گذاری با وجود پیگیری‌های سازمان نظام پرستاری متوقف شده است

رئیس هیئت‌مدیره نظام پرستاری تهران، گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری با توجه به پیگیری‌های متعدد سازمان نظام پرستاری متوقف شده و مراحل بعدی این قانون تاکنون پرداخت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید