صفحه اصلی > انجمن های پرستاری و استخدامی : حضور دکتر عین الهی وزیر پیشنهادی در محل سازمان نظام پرستاری و دیدار با هیأت رئیسه شورای عالی

حضور دکتر عین الهی وزیر پیشنهادی در محل سازمان نظام پرستاری و دیدار با هیأت رئیسه شورای عالی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری تهران، در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد، دکتر عین اللهی و مسئولان سازمان نظام پرستاری درباره موضوعات و مسائل مهم حوزه مراقبت و پرستاری  گفتگو و تبادل نظر کردند.  

در این نشست مباحث مهم پرستاری از جمله رفع کمبود شدید نیروی گروه پرستاری؛ سهمیه های استخدامی؛ تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی؛ قراردادی و۸۹ روزه؛ فوق العاده خاص؛ بخشودگی مالیاتی؛ تسریع در اجرای آیین نامه اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تدوین آیین نامه ایثارگری برای مدافعین سلامت، امتیازات پرستاران در ایام کرونا، محاسبه روز های تعطیل که دولت اعلام تعطیل رسمی می کند؛  تعادل بکارگیری نیروهای پرستار وغیر پرستار در صف و ستاد و رعایت عدالت در ساختار و سازماندهی مدیران ارشد وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستانها و  … مطرح شد.

دکتر عین الهی در این نشست بیان داشت: اگر بخواهیم نظام سلامت ارتقاء پیدا کند باید به پرستاری بها بدهیم و پرستاری کشور را تقویت کنیم. 

وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: بیماران؛ مردم  و مددجویان بسیار به پرستاران وابسته هستند، این وابستگی هم از بعد عاطفی و هم از بعد درمانی و مراقبتی صادق است.  

‌وی افزود: کرونا اگر چه تهدید بود اما فرصت های هم داشت که از جمله نقش پرستاران را خیلی بهتر نمایان کرد و وفاداری آنها را به انقلاب اسلامی و کشور عزیزما  بیشتر از بیش نشان داد.

وی افزود: مشکلات نظام سلامت نیاز به رویکرد و کار جهادی دارد و باید با این نگاه ورود کنیم.

عین اللهی در ادامه بیان داشت: از افتخارات ما بعد از انقلاب بها دادن به نیروی انسانی است که از ضروریات است و باید کمبود نیروهای انسانی پرستاری را سریعتر برطرف کنیم. 

وی در بخشی دیگری از صحبت ها گفت: با توجه به اثربخشی واکسیناسیون در کاهش ابتلا و کاهش آمار شهدای خدمت باید تلاش کنیم واکسیناسیون عمومی با کمک شما سریعتر انجام شود. 

دکتر عین اللهی افزود: اگر اعتقادات مذهبی و صبغه فرهنگی پرستاران و کار الهی نبود شاید در این فشارها خیلی افراد کم می آوردند.

 وی گفت: سازمان نظام پرستاری برای ما در نظام سلامت از نقاط قوت است و باید از ظرفیت آن در ارتقاء سلامت کشور و ساماندهی نظام سلامت بیشتر استفاد کنیم. 

وی همچنین گفت: با توجه به نگاه مثبت رئیس حمهوری جدید به سازمان نظام پرستاری؛ خوشبختانه اعتماد مجموعه دولت به سازمان نظام پرستاری برقرار است. 
دکتر عین اللهی افزود: موتور محرکه هر کاری؛ اخلاق  حرفه ای و برنامه های فرهنگی است و نظام پرستاری در حوزه اخلاق و فرهنگ در نظام سلامت ورود کند و در بحث های اخلاق؛ معرفت افزایی و اندیشه ورزی اسلامی کمک کنند.

و ی تاکید کرد: در آینده باید نشست های مفصل تر، اجرایی تر وعملیاتی تر با هم داشته باشیم و مسائل را یکی؛ پس از دیگری حل کنیم.

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

آغاز ثبت‌نام داوطلبان ششمین انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری

ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری آغاز شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید