صفحه اصلی > دانشگاه های علوم پزشکی و جلسات و مطالبات جامعه پرستاری و ویژه ها : در نشست مشترک نظام پرستاری تهران با رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح شد/ جدایی کارانه از اضافه کار

در نشست مشترک نظام پرستاری تهران با رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح شد/ جدایی کارانه از اضافه کار

جدایی کارانه از اضافه کار، برخورداری پرستاران از حق الزحمه کرونایی از موضوعات مطرح  شده در جلسه نظام پرستاری استان تهران با رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بود.

 به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در این نشست گفت: جدایی کارانه از اضافه کار، برخورداری پرستاران از حق الزحمه کرونایی استخدام پرستاران ۸۹ روزه و تشکیل شورای هماهنگی میان نظام پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشکده پرستاری از خواسته این نهاد صنفی در این جلسه است.
دکتر آرمین زارعیان در نشست مشترک اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری استان تهران با دکتر «جلیل کوهپایه زاده» رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، که مورخ ۳ خرداد ماه در سالن شورای ستاد دانشگاه برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این جلسات همگرایی و همدلی میان نظام پرستاری و دانشگاههای علوم پزشکی تهران(تهران، شهید بهشتی و ایران) است.
وی با بیان اینکه بخش عمده ای از کادر درمان را پرستاران تشکیل می دهند، افزود: نظام پرستاری تهران این نهاد صنفی متولی اعاده حقوق پرستاران در تهران به عنوان بزرگترین هیئت مدیره با ۳۵ هزار عضو است.
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با بیان اینکه بدنبال احقاق حقوق پرستاران با تعامل هستیم، خاطرنشان کرد: اعضای جدید هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با برگزاری انتخابات حدود ۱۰ ماه پیش برای ۴ سال انتخاب شدند.
دکتر زارعیان از موضوعات عمده امروز پرستاران را کرونا دانست و گفت: کار گروه متشکل از اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری تهران و اعضای هیئت علمی دانشکده پرستاری علوم پزشکی ایران می تواند در آینده جلسات متعددی با هدف پیگیری سریعتر و آسانتر مطالبات برگزار کند.
وی با اعتقاد به اینکه پرستاران در این ایام به حمایت مادی و معنوی دارند، ادامه داد: پرستاران همواره به وظایف خود به نحو احسن عمل می کنند اما کرونا باعث شد فعالیت پرستاران چشمگیرتر دیده شود.
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران گفت: پرداخت حق الزحمه کرونایی برای حمایت و ایجاد روحیه خدمتی به پرستاران مناسب است چون به نظر می رسد این وضعیت در ایام دیگر سال ادامه داشته باشد همچنین استخدام پرستاران ۸۹ روزه از دیگر مطالبات است و کنار گذاشتن آنها عین کم لطفی است.


در ادامه این جلسه «کوهساریان» نائب رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با تقدیر از نگاه خوب به حرفه پرستاری در سطح دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: امید می رود در این دانشگاه در برنامه کلان و سیاستهای خود سخنان مقام معظم رهبری را محور قرار دهند.
وی حضور پرستاران در سطح مدیر عاملی بیمارستان را عاملی برای کاهش تنشها دانست و گفت: چنانچه پرستاران در جایگاه مسئولان دیده شوند مشکلات به حداقل می رسد.

«پازوکی» دبیر هیئت مدیره نظام پرستاری تهران هم با تأکید بر ضرورت رفع ابهام جدا شدن کارانه از اضافه کار برای کارکنان بالین گفت: مناسب آن است شورای هماهنگ پرستاری با ۳ محور معاونت پرستاری دانشگاه،  هیئت مدیره نظام پرستاری و دانشکده پرستاری(تلفیق بالین، صنف و اعضای هیئت علمی) تشکیل شود.

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید