صفحه اصلی > مطالبات جامعه پرستاری : ثقفی تصویب قانونی جهت بهره مندی پرستاران از حق ایثارگری را خواستار شد

ثقفی تصویب قانونی جهت بهره مندی پرستاران از حق ایثارگری را خواستار شد

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تصویب قانونی برای بهره مندی پرستاران از حق ایثارگری را خواستار شد و گفت: بدین ترتیب این موضوع وجاهت سازمانی و قانونی پیدا می کند و همه امتیازات و مزایا برای پرستاران به صورت قانون جامعی شفاف می شود.

«عبدالله ثقفی» در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری نظام پرستاری تهران با بیان اینکه با این قانون سازمانهای مجری و مسئول و ضمانت اجرایی آن مشخص می شود، در ادامه اظهار کرد: این موضوع می تواند به صورت طرح یا لایحه در مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

وی با بیان اینکه باید در این قانون بسته های تشویقی شفاف شود، افزود: این بسته ها به افزایش انگیزه در پرستاران منجر می شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه پرستاران در ماههای اخیر ثابت کردند در عرصه های سخت و بحرانی آماده ارائه خدمت هستند، خاطرنشان کرد: در این مدت انگیزه الهی انسانی و حرفه ای در پرستاران دیده شده است و همواره بدون چشم داشت مادی خدمات ارائه کردند اما در جامعه مدنی وجود قانون باعث افزایش انگیزه درونی برای ارائه خدمات مطلوبتر می شود.

ثقفی با بیان اینکه برخورداری از مزایای ایثارگری با انگیزه الهی خدمت پرستاران منافاتی ندارد، گفت: برای تدوین این قانون باید سازمان نظام پرستاری، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، معاونت پرستاری و دیگر سازمانهای مرتبط در این باره مشارکت کنند.

وی با تأکید بر ضرورت تشکیل کمیته ای برای تدوین پیش نویسی جهت تهیه این قانون افزود: باید در این کمیته از نظرات تخصصی کارشناسان استفاده شود تا بتوان قانون جامع و کاملی تصویب کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه نه تنها پرستاران مبتلا بلکه باید همه پرستاران درگیر با موضوع کرونا از حق ایثارگری بهره مند شوند، تصریح کرد: چنانچه این حق فقط برای پرستاران مبتلا به کرونا تعلق بگیرد به مثابه آن است که در جنگ تنها جانبازان شیمیایی از مزایای جانبازی بهره ببرند.

ثقفی با بیان اینکه رزمندگان هم از حقوق ایثارگری سود می برند، افزود: بهره مندی از حق ایثارگری از حقوق مسلم پرستاران است که ایجاد و استمرار آن به ایجاد انگیزه برای ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت منجر می شود.

وی یادآور شد: تصویب این قانون منطقی و عادلانه است.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

تعدیل نیروهای پرستاری که در زمان کرونا دست دولت را گرفتند ناجوانمردانه و به دور از انصاف است

استخدام پرستاران امر استراتژیکی است به گزارش باشگاه خبری پرستاران جوان؛ امین…

دیدگاهتان را بنویسید