صفحه اصلی > وزارت بهداشت و مصاحبه ها و ویژه ها : ثبت موفقیت جدید در حوزه علمی توسط پرستار ایرانی

ثبت موفقیت جدید در حوزه علمی توسط پرستار ایرانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات مدیره نظام پرستاری تهران، افتخار آفرینی جوانان ایرانی در نقاط مختلف جهان و در زمینه های علمی از جمله نکاتی است که باید به آن اشاره شود، در این میان هستند پرستاران جوان فعال درکشورکه افتخارات زیادی کسب کردند،  «میترا زندی» از فارغ التحصیلان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که موفق شده است دو تشخیص موفق را در «ناندا» ثبت کند.

 انجمن بین المللی تشخیص پرستاری آمریکای شمالی(ناندا) یک انجمن حرفه ای و علمی است که تشخیص‌های پرستاری شامل مشکلات مرتبط با سلامت بیماران که پرستاران مجازند مستقلا برای پیشگیری، کنترل، کاهش و یا درمان آنها اقدام کنند، را برای پرستاری دنیا بررسی، تایید، تعیین و اعلام می کند.

میترا زندی  نخبه پرستاری  در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی هیات مدیره نظام پرستاری تهران با اشاره به ثبت این دو تشخیص اظهار کرد:  این  تشخیص علمی محصول پروژه تحقیقاتی پسادکتری در سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ در دانشگاه تربیت مدرس با همکاری مؤسسه تحقیقاتی رویان، تحت عنوان “نحوه مواجهه زوج های نابارور با احساس ناامنی در والدی” بوده است و پس از مدت ها تحقیق و بررسی حاصل  تمامی تلاش ها  در نسخه ۲۰۲۳-۲۰۲۱ کتاب تشخیص های پرستاری به چاپ رسید.

وی افزود: این دو تشخیص پرستاری به طور اختصاصی برای مشکلات تازه تشخیص داده شده و خاص زوج های نابارور مطرح بوده و مبتنی بر یک مشکل سلامتی و جامعه محور است.

 این نخبه پرستاری ادامه داد:  این نخستین بار است که از ایران دو تشخیص پرستاری در این بورد معتبر بین المللی به ثبت رسیده است که موفقیت بزرگی به شمار می رود.


زندی همچنین در خاتمه گفت: این تشخیص ها، تحت عنوان: “سندرم هویت خانواده مختل شده” (Disturbed family identity (syndrome با مشخصات Domain ۷ , Class ۲ , Diagnosis Code ۰۰۲۸۳ و “خطر سندرم هویت خانواده مختل شده” ((Risk for disturbed family identity syndrome با مشخصات Domain ۷ , Class ۲ , Diagnosis Code ۰۰۲۸۴ ثبت شده است.

انتهای پیام/


admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید