صفحه اصلی > مطالبات جامعه پرستاری و اورژانس پیش بیمارستانی و انجمن های پرستاری و ویژه ها : بیانیه انجمن فوریتهای پزشکی ایران در پی تلاش عده ای مبنی بر حذف بالینی بودن و قانون ارتقاء بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت در فوریتهای پزشکی

بیانیه انجمن فوریتهای پزشکی ایران در پی تلاش عده ای مبنی بر حذف بالینی بودن و قانون ارتقاء بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت در فوریتهای پزشکی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران، انجمن فوریتهای پزشکی ایران در پی تلاش عده ای مبنی بر حذف بالینی بودن و قانون ارتقاء بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت در فوریتهای پزشکی بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قانون ارتقاء بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت با هدف افزایش کارایی این نیروها و حفظ سلامت ایشان و ارائه خدمات بهتر به مردم عزیز کشورمان در بهمن ماه سال ۱۳۸۸ در مجلس شورای اسلامی تصویب گردید. با اینکه صراحتا نام نیروهای بالینی فوریتهای پزشکی در آن قانون گنجانده شده است مسئولین اجرایی وقت از اجرای این قانون برای نیروهای عملیاتی فوریتهای پزشکی کل کشور به مدت ۱۰ سال به بهانه های مختلف امتناع نمودند ؛ تا در دی ماه ۱۳۹۷ با رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری مجبور به اجرای قانون شدند. اما هنوز یکسال از صدور رای نگذشته ؛ آنهم در کوران جنگ نابرابر نیروهای نظام سلامت کشور از جمله نیروهای اورژانس ۱۱۵ کشور با بحران کرونا ویروس ( به لحاظ کمبود نیرو و تجهیزات و گرمای طاقت فرسا)وهمچنین تقدیم شهدای سلامت ؛ خبری ناگوار به مانند آب سردی بر پیکر خسته این زحمتکشان خط مقدم نظام سلامت ریخته و باعث نا امیدی و رنجش خاطر آنها شد .

دست‌هایی ناپاک و آلوده در اقدامی ناعادلانه و نابخردانه که بیشتر شبیه خیانت و توطئه است با دادن درخواست به دیوان عدالت اداری باعث تعلیق پرونده‌های مرتبط با قانون ارتقاء بهره‌وری کارکنان فوریتهای پزشکی در دیوان و درخواست ابطال رای وحدت رویه در هیات عمومی دیوان به بهانه غیر بالینی بودن نیروهای عملیاتی فوریتهای پزشکی شده اند. در صورتی که تمام مدارک و مستندات از جمله احکام کارگزینی و شرح وظایف شغلی این نیروها خلاف این موضوع را اثبات میکند.


انجمن صنفی و حقوقی فوریتهای پزشکی ایران به نمایندگی از ۱۷۰۰۰ نیروی این صنف غیور و زحمتکش ضمن محکوم کردن اقدامات انجام شده علیه این نیروها و قانون ارتقاء بهره‌وری ، اقدامات زیر را در دستور کار قرار داده است:
۱_ از آنجایی که بیشترین تعداد نیروهای شاغل در این شغل را مردان و در واقع نان آوران خانواده تشکیل میدهند که تصمیمات فوق به خاطر ضربه به ماهیت شغلی شان باعث بروز یاس و ناامیدی این عزیزان گشته و چون شغل فوریتهای پزشکی از جمله مشاغل حاکمیتی است برای پیشگیری از اتفاقات ناخواسته و ناخوشایند و امنیتی، ضمن حفظ اتحادو انسجام همکاران خود را به سعه صدر دعوت می‌نماییم.
۲_ به عنوان یک انجمن صنفی و کارشناسان تخصصی در حوزه فوریتهای پزشکی به مسئولین کشوری و لشگری نسبت به پیامدهای حذف بالینی بودن بخش عملیاتی فوریتهای پزشکی هشدار می‌دهیم چرا که با غیر بالینی خواندن شغل فوریتهای پزشکی در واقع می بایست اقدامات درمانی که تمام ماهیت این شغل هست از شرح وظایف همکاران عملیاتی حذف گردد و فقط وظیفه حمل و نقل بیمار به عهده آنها می‌باشد. سوال اینجاست در حوادث و بلایا و بیماریهای روز مره خطرناک که نیاز به اقدامات بالینی تخصصی در محل حادثه دارند از جمله سکته های قلبی ، مغزی ، عملیات احیا، و تصادفات و…، نبود اقدامات بالینی چه فجایعی به بار خواهد آورد و چه کسانی پاسخگوی مرگ و میر و ناتوانی دائمی شهروندان و مددجویان خواهندبود؟؟؟؟؟
۳-برای رد شایعات و شائبه دست داشتن اورژانس کشور در مورد طرح ابطال رای وحدت رویه از آقای دکتر کولیوند مدیر محترم سازمان اورژانس کشور تقاضا داریم در اسرع وقت موضع خود را با صدور تکذیبیه و اعلام حمایت از همکاران مشخص نمایند، و با اقدام عملی جایگاه خود را در بین همکاران بالینی فوریتهای پزشکی بیش از پیش تثبیت کنند.
۴_ انجام مکاتبات اداری همراه با فرستادن ادله و دفاعیات به ریاست قوای سه گانه ، نهادهای قضایی و نظارتی مانند دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور


در پایان ازخانواده بزرگ پرستاری از جمله سازمان نظام پرستاری کشور، خانه پرستار ،هیات مدیره های نظام پرستاری تهران و شهرستانها به عنوان ناظران بر اجرای قانون ارتقاء بهره‌وری در خواست حمایت و یاری داریم تا جلوی این ظلم مضاعف و روشن به هر طریق ممکن گرفته شود.

انجمن فوریتهای پزشکی ایران

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

آغاز ثبت‌نام داوطلبان ششمین انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری

ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری آغاز شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید