صفحه اصلی > بیمارستان ها و کمیسیون بهداشت مجلس : انتقاد عضو کمیسیون بهداشت مجلس از تعدیل پرستاران

انتقاد عضو کمیسیون بهداشت مجلس از تعدیل پرستاران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از تعدیل نیروهای پرستاری توسط بیمارستان‌های خصوصی از مسئولان مربوطه خواست جهت ممانعت از تداوم این معضل تدبیری بیندیشند.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، «بشیر خالقی»، در خصوص انتشار خبری مبنی بر تعدیل پرستاران بیمارستان‌های خصوصی که باعث از دست دادن شغل تعدادی از آنها شده و یا برخی پرستاران را در آستانه بیکار شدن قرار داده است، گفت: اغلب بیمارستان‌های خصوصی به دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش تعداد جراحی‌های الکتیو و خالی ماندن تخت‌های بیمارستانی با مشکلات اقتصادی مواجه شده و قادر به پرداخت هزینه‌های خود نیستند.

مشکلات اقتصادی بیمارستان‌های خصوصی دلیل موجهی برای اخراج نیروهای پرستار نیست

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در انتقاد به تعدیل نیروهای پرستار توسط بیمارستان‌های خصوصی به بهانه مشکلات اقتصادی، ادامه داد: البته مشکلات اقتصادی بیمارستان‌های خصوصی نمی‌تواند دلیل موجهی برای اخراج نیروهای پرستار باشد، آن هم در شرایطی که پرستاران در زمان بحران شیوع بیماری کرونا قهرمانانه به ارائه خدمات به بیماران پرداختند و در بین عموم از احترام ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: اخراج پرستاران بیمارستان‌های خصوصی در زمانی که این قشر به دلیل اقدامات ارزنده‌ای که برای نجات جان بیماران مبتلا به کرونا انجام داده‌اند و حتی تعدادی از آنها در این راه جان خود را هم از دست دادند، اقدامی غیرانسانی است.

مسئولان حوزه سلامت جهت ممانعت از اخراج پرستاران تدبیری بیندیشند

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: ما در نشستی که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور مسئولان حوزه سلامت داشتیم به ضرورت جذب پرستاران و توجه به حقوقشان تاکید کردیم و رئیس این کمیسیون هم در این زمینه تذکرهای لازم را داد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت حمایت مسئولان حوزه سلامت از پرستاران کشور، اظهار کرد: هم‌اکنون مسئولان مربوطه باید جهت ممانعت از اخراج پرستاران فعال در بیمارستان‌های خصوصی تدبیری بیندیشند، از سوی دیگر این موضوع باید از طریق مراجع قانونی پیگیری شود./

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

کوهساریان: پذیرای انتقادات و پیشنهادات پرستاران هستیم/ تشریح برنامه های هیئت مدیره نظام پرستاری تهران برای ۶ ماه آینده

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران گفت به دنبال ارائه خدمات و تسهیلات بهتری به جامعه پرستاران تهران بوده و پذیرای انتقادات آنان نیز هستیم.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران: ماهانه ۲۵۰ پرستار درخواست مهاجرت می دهند / مهاجرت بیش از هزار پرستار در چندماه گذشته

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران از درخواست مهاجرت ۲۵۰ پرستار به صورت ماهانه خبر داد و گفت: در طی چندماه گذشته بیش از هزار نفر از پرستاران کشور از کشور مهاجرت کرده اند که این آمار بسیار وحشتناک است .

دیدگاهتان را بنویسید