افزایش تعرفه‌ها تاکنون برای پرستاران ملموس نبوده است + فیلم

امین کوهساریان رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: چیزی که ما به عنوان برنامه در سال آینده مدنظر خواهیم داشت که با نظر و مشارکت اعضای هیئت مدیره تهران و رابطین مراکز درمانی چیده خواهد شد، پیگیری اموری هست که پرستاران ما با آن‌ها درگیر هستند.

وی تصریح کرد: از جمله مواردی که پرستاران در مراکز درمانی با آن درگیرند موضوعاتی چون تعرفه گذاری و مباحث مربوط به استخدام آن‌ها است که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم بوده است و در کنار این موضوعات دیگر دغدغه‌های پرستاران مثل بحث فوق العاده خاص پرستاران است که باید مدنظر قرار بگیرد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری خاطرنشان کرد: بحث تعرفه گذاری و آن چیزی که برای پرستاران در خصوص پرداخت حق و حقوق درست آن‌ها، قابل لمس باشد، هنوز محقق نشده است اما زحماتی کشیده شده است هم از طرف سازمان کل نظام پرستاری و هم از طرف معاونت پرستاری وزارت بهداشت در قالب کارگروههایی در حال پیگیری است.

https://snn.ir/files/fa/news/1400/12/9/1641820_805.mp4

کوهساریان در ادامه یادآور شد: دستورالعمل ها و روش اجرای تعرفه گذاری حقوق پرستاران در حال تشریح شدن است و رابطین به پرستارها، مدیران پرستاری دانشگاه ها اعلام می‌کنند و ردیف بودجه مورد نیاز از طرف دولت مصوب شده است اما در بحث اجرا همچنان مشکلاتی وجود دارد و باید کار با درایت بیشتری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: با رایزنی‌هایی که بین بنیاد مسکن استان تهران و سازمان نظام پرستاری صورت گرفته است، هماهنگ شده تا تعدادی محدود واحد مسکونی با توجه به جمعیت ۴۰ هزار پرستاری که در تهران داریم به پرستارها ارائه شود و شرایط آن اعلام شده است.

اولویت مسکن پرستاری با چه کسانی است؟

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تاکید کرد: متقاضی برای مسکن پرستاری زیاد است و باید طبق اولویتها مسکن‌های فوق را به پرستاران واگذار کنیم و خانواده شهدای سلامت پرستاری و پرستاران سرپرست خانوار در اولویت قرار دارند و پس از آن زوجهای پرستار در اولویت هستند.

کوهساریان خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرستارها در مراکز درمانی شهر تهران و به دلیل نیاز این مراکز اضافه کاری می‌کنند و قانون بهره‌وری هم در بسیاری از جاها اجرا نمی‌شود و به همین دلیل اگر بخواهیم آماری از پرستاران حاضر در مراکز درمانی دریافت کنیم، آمار متقن و صحیحی ارائه نمی‌دهند و یک جورهایی هر پرستار جای دو پرستار کار می‌کند.

وی اضافه کرد: ضریب استاندارد پرستار به تخت بیمارستانی عدد کشور ما پایین‌تر از استاندارد دیگر کشورها است و از استاندارد تعیین شده وزارت بهداشت هم پایین‌تر است و با توجه به بیماری کرونا که تخت‌های بیمارستانی افزایش پیدا کرده است، این اقدام بدون توجه به زیرساخت نیروی انسانی مشکلات حوزه پرستاری را بیشتر می‌کند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تصریح کرد: در بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستانی با کمبود پرستار مواجه هستیم و پرستارها به جای دو نفر کار می‌کنند.

admin

پست های مرتبط

اقامت در هتل سنتی مظفر یزد

هیئت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ با همکاری هتل سنتی مظفر یزد،…

۷ اسفند ۱۴۰۲

اعلام حمایت نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از جامعه بزرگ پرستاری

🔹️به گزارش روابط عمومی هيئت مديره نظام پرستاری تهران بزرگ، تعدادی از…

۶ اسفند ۱۴۰۲

دوره‌ آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی، مداخلات پیچیده قلبی و عروق محیطی

🔴 آموزش هیئت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ برگزار می‌کند: 🔸دوره‌ آنژیوگرافی،…

دیدگاهتان را بنویسید