صفحه اصلی > دانشگاه های علوم پزشکی و جلسات و مطالبات جامعه پرستاری و ویژه ها : اعلام آمادگی دکتر زالی برای همکاری با نظام پرستاری تهران جهت پیگیری مطالبات پرستاران در ایام کرونا

اعلام آمادگی دکتر زالی برای همکاری با نظام پرستاری تهران جهت پیگیری مطالبات پرستاران در ایام کرونا

دکتر زالی برای همکاری با نظام پرستاری تهران جهت پیگیری مطالبات پرستاران در ایام کرونا اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، دکتر «علیرضا زالی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست مشترک با هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با بیان اینکه پرستاران در بحران کرونا حماسه آفریدند، در ادامه اظهار کرد: کارنامه رسته پرستاری در شهر و استان تهران درخشان است کسانی که برای مدت مدیدی کارانه دریافت نکرده بودند و از بی عدالتی مزمن صنفی رنج می بردند در نگاه مدیریتی دیده نشده بودند و لا به لای بخشنامه ها گم شده بودند این دلخوری مزمن فرو خفته مانع از اجرای حرکت انسانی آنها نشد.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ شادابی و طراوت همکاران خط مقدم برای ادامه مسیر افزود: در نامه ای به دکتر نمکی اهم مطالبات پرستاران ذکر شد تا به ستاد ملی کرونا منتقل شود دکتر نمکی هم با دستوری  این نامه را به دکتر جمشیدی دبیر ستاد ملی ارسال کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نامه روسای ۳ دانشگاه علوم پزشکی تهران ایران و شهید بهشتی برای رفع مشکلات نیروی انسانی و بهبود وضعیت استخدام و تبدیل وضعیت پرستاران به دکتر روحانی گفت: اگرچه نگاه مهربانانه به تیم درمان اعم از پرستار و پزشک وجود دارد اما انتظار آنها بسته عملیاتی اعم از تشویقی مالی معنوی شغلی و اعتباری است.

دکتر زالی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیتهای مشترک مجلس و دولت  گفت: می توان از ظرفیت نظارتی و پیگیری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم در این باره استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در جلسه ای به دکتر روحانی گفته شد باید بر روی نیروهایی که در سخت ترین شرایط و در سطح اضطرار در قالب پرستار قراردادی ۸۹ روزه آمدند سرمایه گذاری کرد، افزود: قرارداد ۸۹ روز عمدتاً برای نیروهای پشتیبانی لحاظ می شود نه نیروهای فنی و تخصصی.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در نامه ای ذکر شد که پرستاری از جمله مشاغل حاکمیتی است، خاطرنشان کرد: تعدیل نیروی پرستاری را می توان طی نامه ای به معاونت درمان ۳ دانشگاه علوم پزشکی بررسی و برای راستی آزمایی به صورت رندوم با بیمارستانها تماس گرفت.

دکتر زالی ادامه داد: میتوان برای مراکز درمانی که در شرایط سخت نسبت به تعدیل نیرو اقدام نکرده اند مزایایی چون بهره مندی از وام های کم بازده، تأخیر مالیاتی تأخیر در پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی قایل شد و یا یکی از فاکتورها در اعتباربخشی سال آینده را عدم تعدیل نیرو در ایام کرونا قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین میتوان به بانک مرکزی اعلام کرد تا هر بیمارستان خصوصی که نیرویی را تعدیل نکرده است ما به ازای هر فرد ۱۲ تا ۱۶میلیون تومان وام دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در روزهای نخست شیوع کرونا طبق فرمولی حق کرونا محاسبه و عواملی چون سنوات خدمت، مدرک تحصیلی میزان درگیری و مشارکت دیده شد، افزود: اما آنچه از وزارت بهداشت خارج شد عدد ثابتی بود که میتوان در کار گروهی عدد پرداخت مکانیسم پرداخت و تنوع در پرداخت بررسی شود.

دکتر زالی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت هیئت مدیره نظام پرستاری در بعد نظارتی گفت: میتوان در بعد بازرسی و نظارت از خود پرستاران استفاده کرد.

وی در ادامه از برگزاری نشستی مشترک با دکتر حضرتی خبر داد و گفت: نظام پرستاری تهران هم میتواند در این نشست حضور داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه باید در انجام امور ابتدا منفعت بیمار در سایه همدلی و همگرایی در نظر گرفته شود، تصریح کرد: باید بجای موضع تقابل تعامل را در پیش گیریم.

انتهای پیام 

[tgchannel]

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید