صفحه اصلی > اورژانس پیش بیمارستانی و انجمن های پرستاری و استخدامی : احتمال افزایش بار کرونا در تهران بعد از تعطیلات عید / ضرورت آمادگی مراکز درمانی در نوروز

احتمال افزایش بار کرونا در تهران بعد از تعطیلات عید / ضرورت آمادگی مراکز درمانی در نوروز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران، علیرضا زالی امروز یکشنبه در نشستی که با حضور روسا، مدیران و مدیران پرستاری مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی بیمارستان های تابعه برگزار شد، با اشاره به این که  قریب به یک سال از پاندمی کرونا می گذرد، از خدمات ارزشمند و ایثارگری های مدافعان سلامت در نبرد با کرونا قدردانی کرد.

وی با اشاره به این که کماکان بیم و هراس از شکل گیری پیک چهارم کووید ۱۹ وجود دارد تاکید کرد: جهش های ویروس کرونا خصوصا در استان های جنوبی نگرانی ها را دوچندان کرده است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به  وضعیت آرام و کنترل کرونا در تهران افزود: با توجه به شرایط متفاوت تهران هیچ تضمینی برای پایداری شرایط کرونایی در این کلان شهر پایتخت وجود ندارد و هر لحظه ممکن است وضعیت شیوع اپیدمی تغییرکند.

زالی کارنامه درخشان کادر بهداشت و درمان و تلاش های روسای بیمارستان ها را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: باید آمادگی لازم برای مقابله با بحران های احتمالی خصوصا با توجه به تعطیلات پیش روی نوروزی وجود داشته باشد.

رییس دانشگاه با بیان این که احتمال اینکه که بار بیماری با تاخیر دوهفته ای و بعد از پایان تعطیلات نوروزی به تهران برسد وجود دارد، گفت: به نظر می رسد استان تهران و خصوصا مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به عنوان بالاترین خدمت دهنده به بیماران کرونایی در سطح کشور، پس از پایان تعطیلات نوروزی روزهای سختی را تجربه کنند.

زالی با اشاره به ترددها و تراکم بالای جمعیت در واپیسن روزهای سال ادامه داد: پیش بینی می شود در ۱۰ روز اول تعطیلات لود بیماری افزایش یابد؛ چرا که به دلیل ماهیت ویروس کرونا و دوره نهفتگی این بیماری به نظر می رسد بیمارستان های تهران در هفته های اول سال جدید میزبان شمار بالاتری از مبتلایان باشند.

وی خواستار آمادگی کامل تیم بهداشت و درمان در مراکز درمانی تابعه دانشگاه در تعطیلات نوروز شد و افزود: باید برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شود تا ارایه خدمات دچار نقصان و کاستی نشود.

زالی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از زمان شیوع کرونا تا به امروز شهدای فراوانی در حوزه سلامت را تقدیم کرده یاد و خاطره شهید دکتر حبیب الله پیروی، دکترمحمد زارع جوشقانی و دکترمحمد فقیهی و تمامی شهدای سلامت دانشگاه را گرامی داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که سال آینده، سال سختی برای مراکز درمانی دانشگاه خواهد بود، گفت: در سال پیش رو و تعطیلات نوروزی که قطعا با بحران های کرونا همراه خواهد بود، فعالیت های بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی همانند سنوات گذشته بیشتر خواهد بود چرا که بخش زیادی از ارایه خدمت بر دوش بیمارستان های دولتی و دانشگاهی تحمیل می شود.

، زالی وضعیت خدمت رسانی مراکز درمانی را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: در شرایط فعلی بیمارستان ها و مراکز درمانی علاوه بر ارایه خدمت به بیماران کرونایی، درمان و پذیرش سایر بیماران غیرکرونایی را در دستور کار دارند، این موضوع شرایط پیچیده و دوگانه ای را برای بیمارستان ها رقم می زند بنابراین باید تلاش کنیم تا این بحران آسیب جدی به مراکز درمانی وارد نکند.

رییس دانشگاه در پایان ضمن قدردانی از تلاش های مدیران و روسای سختکوش دانشگاه خصوصا در بحران کووید، سالی همراه با موفقیت و بهورزی برای مجموعه دانشگاه آرزو کرد.

انتهای پیام/

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

آغاز ثبت‌نام داوطلبان ششمین انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری

ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری آغاز شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید