صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : بیانیه هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در پی تعلیق هیئت مدیره انجمن فوریتهای پزشکی ایران توسط سرپرست اورژانس کشور

بیانیه هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در پی تعلیق هیئت مدیره انجمن فوریتهای پزشکی ایران توسط سرپرست اورژانس کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران، هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در بیانیه خواستار رسیدگی به وضعیت پرسنل اورژانس شدند که این بیانیه شرح ذیل است:


بسم الله الرحمن الرحیم

انتخاب مسرت بخش آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران و در پی آن رأی اعتماد قاطع مجلس به جناب آقای دکتر عین¬الهی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نوید روزهای خوش و اصلاح شیوه¬های ناموفق در مدیریت کلیه ارکان نظام سلامت را پررنگ و پررنگ¬تر نمود.

سخنان مقام¬ عالی وزارت در طی هفته گذشته همگی بر این مهم اذعان داشت که تحولات چشمگیر و قابل توجهی در حوزه¬های مختلف حکمرانی سلامت روی خواهد داد که بی تردید شهروندان، هموطنان و مددجویان و آحاد مردم از این رویه صواب و صلاح منتفع خواهند شد.

گروه مراقبتی اعم از پرستاران، کارکنان زحمتکش اورژانس و فوریت¬ها، پیراپزشکان در کنار گروه درمان و پزشکان محترم به عنوان مدافعان سلامت در یک سال و نیم گذشته ایثارگری و تلاش¬های زائدالوصفی انجام داده¬اند که این فداکاری¬ها بر هیچکس پوشیده نیست.

در همین اثنا که با ورود به موج پنجم کرونا انگیزش دهی و حمایت معنوی از کادر مراقبتی اهمیتی دوچندان می یابد، اخباری دال بر تعلیق خدمت برخی از فعالان صنفی انجمن فوریت¬های پزشکی که همگی از دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هستند، نشر گردید که اسباب تعجب و نگرانی خادمین به این مرز و بوم را فراهم نمود.

همکاران دلسوز، پرتلاش و فداکار سازمان اورژانس کشور به رغم تحمل ناملایمت¬های بسیار، کمبود¬ها و فشارهای کار، لحظه¬ای از ارائه خدمت به هموطنان خود پایین نکشیده¬اند و در خط مقدم جبهه حفاظت از سلامت مردم تلاش می‌کنند.
درخواست¬های صنفی ایشان از جمله شمول قانون ارتقاء بهره‌وری یا قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری یا به کارگیری دانش آموختگان رشته فوریت¬های پزشکی، جملگی خواسته‌های به حق است که به هیچ عنوان تناسب و ارتباطی به مسائل غیر حرفه ای نداشته است.
گروهی از این عزیزان به نمایندگی از سایر کارکنان، پیگیر مطالباتی به حق بوده¬اند که سال¬ها بر زمین مانده است.
مطالبات و خواسته¬های مطرح شده نه جنبه سیاسی داشته و نه غیر اصولی و منطقی، بلکه صرفا در راستای تحقق عدالت و برابری و با هدف انگیزش بخشی به همکاران خود صورت گرفته است.

پیامد آن برخوردهای سلبی و انضباطی از سوی سرپرست جدید سازمان اورژانس کشور بوده است که این نیز در نوع خود با کم لطفی و ایجاد نگرانی در بدنه کارکنان سازمان اورژانس کشور همراه شده است.
تعلیق و تنبیه و توبیخ در مواجهه با مطالبات صنفی هیچ‌کس ثمربخش نبوده و نخواهد بود و چنین رویه ای بغض فرو خورده ای را موجب خواهد شد که تبعات احتمالی آن به مراتب نگران کننده تر خواهد بود.
هیئت مدیره نظام پرستاری تهران به واسطه رسالت حرفه ای خود بر سه نکته مهم تاکید دارد:
۱- لغو احکام صادره در خصوص آماده به خدمت کردن سه ماه فعالین صنفی انجمن فوریت های پزشکی و دلجویی از ایشان
۲- تشکیل جلسه با نمایندگان کارکنان اورژانس و طرح مطالبات ایشان
۳- اجرای قوانین بر زمین مانده مرتبط با کارکنان اورژانس کشوری
بدیهی است که اتخاذ چنین رویه ای که با فرامین رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهور و برنامه‌های دولت سیزدهم همخوانی وثیقی دارد، شائبه برخوردهای سیاسی و غیر مسئولان با مطالبات صنفی و انتظارات مسئولانه و متعهدانه نمایندگان قشر زحمتکش اورژانس را فرو خواهد کاست.
السلام علی من التبع الهدی
هیئت مدیره نظام پرستاری تهران
انتهای پیام/

admin

پست های مرتبط

حضور اعضای ششمین دوره هیئت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ در آیین بزرگداشت مقام پرستار

در مراسم بزرگداشت مقام پرستار روز چهارشنبه، یکم آذر ماه که به…

۲ آذر ۱۴۰۲

تجمع روز چهارشنبه جامعه پرستاری کشور از مردم و کادر درمان غزه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات مدیره نظام پرستاری تهران، علی عباسی…

۲۶ مهر ۱۴۰۲

لیست صندوق های ثابت و سیار جهت شرکت در انتخابات نظام پرستاری منتشر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران، ششمین دوره انتخابات هیات…

۶ مهر ۱۴۰۲

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

  1. درود و سپاس از اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری تهران به خصوص جناب دکتر زارعیان، جناب الازمنی و عباسی عزیز که همواره پشتیبان و همراه پرسنل زحمتکش اورژانس پیش بیمارستانی بوده آید و هستید برایتان آرزوی تندرستی و شادکامی دارم

دیدگاهتان را بنویسید