صفحه اصلی > اورژانس پیش بیمارستانی و انجمن های پرستاری و استخدامی : شاهد نتایج تجمعات اسفند در میان بستری‌های کرونا هستیم

شاهد نتایج تجمعات اسفند در میان بستری‌های کرونا هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری تهران به نقل از ایلنا، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درباره آخرین وضعیت کرونایی کشور بیان کرد: در حال حاضر و در مقطع فعلی مهم‌ترین عامل انتشار ویروس کرونا مسافرت‌ها و دورهمی‌ها است. 

وی در ادامه تاکید کرد: ما هنوز هم در حال مشاهده نتایج تجمعات اسفند در میان بستری‌ها هستیم، زیرا افزایش بستری‌ها در پی ابتلا به کووید۱۹ دو الی چهار هفته بعد خودش را نشان می‌دهد و افزایش می‌یابد. 

معاون وزیر بهداشت درباره تاثیر مسافرت‌ها بر افزایش آمار مبتلایان کرونا در کشور گفت: قاعدتا اثرات این مسافرت‌ها در یک یا دو هفته بعد هم تشدید خواهد شد. در مسافرت‌ها و به ویژه در بین راه‌ها افزایش تماس اجتماعی را داریم که همین می‌تواند خطرناک باشد. 

حریرچی با تاکید بر نقش دید و بازدیدها در افزایش ابتلا به کرونا اظهار داشت: سفر به استان‌های شمالی کشور، ملاقات‌ها و دید و بازدیدها در فضاهای بسته همه اینها باعث افزایش ویروس می‌شود. 

وی با بیان اینکه ما با یک ویروس جهش یافته رو به رو هستیم، گفت: متاسفانه از آنجا که ما با ویروس جهش یافته مواجه هستیم، این تحرکات و مسافرت‌ها حتما ویروس را پخش می‌کند. به همین خاطر انتظار ما از مردم این است که مسافرت‌های تفریحی را حتما به حداقل برسانند و حتی آن‌هایی که به سفر رفته‌اند هرچه سریعتر سفر را به اتمام برسانند و به خانه‌هایشان باز گردند. 

حریرچی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد در جلسه آینده ستاد ملی مقابله با کرونا تعداد شهرهای قرمز و نارنجی بیشتر شود؟ گفت: شهر نارنجی و قرمز بر اساس معیار تعداد مبتلایان اعلام می‌شوند، از این رو احتیاجی به تصمیم گیری هم ندارد. 

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان اظهار داشت: وقتی معیارهای بستری روزانه به ۱۰۰ هزار نفر و یا به حد مشخصی برسد، اعلام وضعیت نارنجی و قرمز از طرف قرارگاه اعلام می‌شود.

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

آغاز ثبت‌نام داوطلبان ششمین انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری

ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری آغاز شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید