صفحه اصلی > استخدامی : رئیس هیئت‌مدیره نظام پرستاری تهران در گفتگو با «روزنامه رسالت»:برخی می‌خواهند تعرفه گذاری بازهم مشمول مرور زمان و فراموش شود

رئیس هیئت‌مدیره نظام پرستاری تهران در گفتگو با «روزنامه رسالت»:برخی می‌خواهند تعرفه گذاری بازهم مشمول مرور زمان و فراموش شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران، آرمین زارعیان، رئیس هیئت‌مدیره نظام پرستاری در موردموضوع عدم اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری به روزنامه «رسالت» اظهار کرد:« بیش از ۱۴ سال از تصویب این قانون در مجلس می‌گذرد. امسال نیز مقام معظم رهبری در روز پرستار دستور اکید دادند که تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و استخدام ۳۰ هزار نفر پرستار باید صورت بگیرد. این موضوع موردانتقاد سازمان نظام پرستاری است. به‌هرحال سازمان نظام پرستاری مکاتباتی انجام داده و از نمایندگان بالاخص رئیس مجلس درخواست بازبینی کرده است و امیدواریم این بار در صحن علنی مجلس این موضوع مصوب و برای سال ۱۴۰۰ اجرایی شود.»
  می‌خواهند تعرفه گذاری بازهم مشمول مرور زمان و فراموش شود
وی دستور وزیر بهداشت مبنی بر بررسی بسته‌های خدمت و سازوکار اجرایی قانون را خریدن زمان برای به فراموشی سپردن این موضوع دانسته و عنوان می‌دارد: «دستورالعمل اجرایی و نحوه کار آماده است حتی در زمان وزارت دکتر قاضی‌زاده‌هاشمی قرار بود این قانون اجرا شود که باز به دلایلی ازجمله سنگ‌اندازی بیمه و ممانعت دوستان ناراضی، اجرا نشد. درحالی که همه موارد، مصوبه هیئت دولت را دارد و قانونی است و نحوه اجرایش مشخص است و هیچ‌گونه ایراد و اشکالی جز عدم اراده برای انجام آن وجود ندارد و احتمالا بازهم میخواهند زمان بخرند و این موضوع مجدد مشمول مرور زمان و فراموشی شود وگرنه هیچ دلیل دیگری به ذهن من نمی‌رسد.»  
زارعیان با تأکید بر این‌که چنانچه برای اجرایی شدن این قانون در سال ۱۴۰۰ فکری نشود، تبعات آن به‌نظام سلامت آسیب جدی وارد می‌کند، می‌گوید: « چنانچه این قانون در سال ۱۴۰۰ اجرایی نشود، عواقب و تبعات بسیار شدیدی خواهد داشت. به هرحال یا مجلس باید برای سال ۱۴۰۰ این بودجه را تصویب کند یا  وزارتخانه باید از ضریب بودجه‌های جاری خود این را مصوب کند و بودجه‌اش را تخصیص دهد. در غیر این صورت دو نکته اتفاق می‌افتد: یکی این‌که به دستور اکید و حکم حکومتی خدشه وارد می‌شود و دیگر این‌که شاهد نارضایتی بسیار شدید پرستاران خواهیم بود.  به‌هرحال در شرایط بحران کرونا که پرستاران دارند بسیار زحمت می‌کشند این حداقل خواسته‌  است.» 
رئیس هیئت‌مدیره نظام پرستاری اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را بازی دو سر برد به نفع مردم و بیمه‌ها می‌داند و تأکید می‌کند: «ممکن است یک خدمت مشترک را هم پزشک بتواند انجام دهد و هم پرستار، پرستار با توجه به تحصیلاتش که لیسانس است آن را باقیمت کمتری انجام می‌دهد و پزشک با توجه به این‌که دکترای حرفه‌ای دارد باقیمت بالاتری انجام می‌دهد،طبیعتا اگر پرستار انجام دهد هزینه پرداختی مردم به‌مراتب کاهش پیدا می‌کند و بیمه‌ها نیز در این میان منتفع می‌شوند و هزینه کمتری پرداخت می‌کنند.» 
  حتما باید از بیرون به وزارت بهداشت فشار وارد شود
وی تعارض منافع را در مسکوت ماندن ۱۴ ساله این قانون دخیل دانسته و ابراز می‌دارد: « از میان سردمداران و مسئولین کسانی هستند که طبیعتا دوست دارند تمام خدمات را خودشان انجام دهند و هزینه‌ها را هم خودشان دریافت کنند و قائل به این نیستند که افراد دیگری نیز می‌توانند این خدمات را انجام دهند. این تعارض منافع مانع از اجرایی شدن این قانون تاکنون شده است. احتمالا به همین روال نیز خواهد بود مگر این‌که واقعا تدبیری توسط دولت و مجلس اندیشیده شود و از بیرون به وزارتخانه فشار وارد شود زیرا چنانچه دست خود وزارتخانه باشد این کار را انجام نمی‌دهد چراکه می‌خواهد روال کار از دست یک قشر از گروه سلامت خارج شود.»

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

آغاز ثبت‌نام داوطلبان ششمین انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری

ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری آغاز شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید