صفحه اصلی > انجمن های پرستاری و استخدامی : جلسه بازنگری بسته‌های خدمتی پرستاری برگزار شد

جلسه بازنگری بسته‌های خدمتی پرستاری برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران، دکتر مریم حضرتی- معاون پرستاری وزارت بهداشت در این جلسه که با حضور نماینده گان پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران برگزار شد، اظهارداشت: قانون تعرفه خدمات پرستاری سال ۸۶ به تصویب رسید اما به دلایل مختلف و علی رغم پیگیرها و مکاتبات فراوان این قانون اجرایی نشده است.

وی افزود: یکی از زیر ساخت های لازم جهت اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری، استاندارد سازی خدمات پرستاری و تدوین بسته های خدمتی می باشد که پس از انجام مطالعات و بررسی های بسیار در خصوص تعیین بسته های خدمتی و تعیین ضریب K برای هر بسته؛  527 خدمت پرستاری تدوین و پس از بازنگری استاندارهای خدمات پرستاری توسط سازمان نظام پرستاری در سایت ملی استاندارد به ثبت رسید. اما متاسفانه به دلایل متعدد اینکار اجرایی نشد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت ادامه داد: به دنبال پیام انرژی بخش رهبر معظم انقلاب در روز پرستار سالجاری و تکلیف بر اجرایی کردن این قانون جلسات و پیگیری ها در این خصوص از سر گرفته شد و با تاکید مقام عالی وزارت در اجرایی شدن این قانون بنا به حکمی مدیریت فنی و تخصصی راهکارهای اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به این معاونت محول شد که با استفاده از نظرات و تجربیات معاونت های ذی ربط و سازمان های بیمه گر و نظام پرستاری این امر مهم اجرایی شود.

دکتر حضرتی، گفت: با توجه به اینکه بسته های خدمتی تدوین شده مربوط به سال ۹۰ الی ۹۱ می باشد،  ضروت بازنگری آنها در دستور کار معاونت پرستاری قرار گرفت و با دعوت از صاحب نظران پرستاری از دانشگاههای تهران، شهید بهشتی و ایران کارگروه های تخصصی در قالب ۴ گروه تشکیل تا کار بازنگری را تحت نظارت این معاونت انجام می دهند.

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

آغاز ثبت‌نام داوطلبان ششمین انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری

ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری آغاز شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید