صفحه اصلی > اورژانس پیش بیمارستانی و انجمن های پرستاری و استخدامی : قدردانی وزیر بهداشت از مدافعان سلامت و دل نگرانی از گرفتاری مجدد به گرداب بیماری

قدردانی وزیر بهداشت از مدافعان سلامت و دل نگرانی از گرفتاری مجدد به گرداب بیماری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری تهران به نقل از وبدا، متن این نامه به شرح زیر است:
رییس/ سرپرست محترم دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی …

مهار فاز سوم و پرالتهاب COVID-19 دستاورد گرانسنگ دیگری بود برای ­همکاران ارجمندم در دانشگاه­ها و دانشکده­ های علوم پزشکی کشور که در شرایط طوفانی جهان که آمار ابتلا و مرگ و میر رو به تزایدست­، کاهش موارد بستری و مرگ و میر هموطنان عزیزمان­، قدردانی ملت شریف و همه دست­ اندرکاران عرصه اجرایی کشور را در پی داشت.

بدینوسیله از جنابعالی­، هیات رییسه محترم­، تیم بهداشتی اعم از بهورزان­، مراقبین سلامت­، کارشناسان بهداشت محیط، پزشکان عمومی مراکز جامع و پایگاه­ های سلامت، پزشکان خانواده، ماماها، کادر زحمتکش علوم آزمایشگاهی­، سایر کادر بهداشتی، اداری، خدماتی مراکز بهداشتی­ و همچنین پزشکان، کادر پرستاری و مامایی و سایر کادر درمانی، خدماتی و اداری کلیه بیمارستان­های دولتی، خصوصی و خیریه قدردانی می­ شود.
لازم است از همراهی حماسه­ آفرین عزیزان بسیجی در طرح مزین به نام شهید عزیز سردار قاسم سلیمانی، دیگر نیروهای مسلح، ناجا و کلیه بزرگواران همراه از سازمان­ها و دستگاه­ های دیگر همچون جمعیت هلال احمر، سازمان­های مردم نهاد، خیرین عزیز و مردم شریف در این طرح بزرگ و محله محور و به خصوص برادر ارجمندم جناب آقای دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور و فرمانده محترم قرارگاه عملیاتی ستاد ملی، استانداران، فرمانداران و دیگر یاران دلسوز در نقاط مختلف کشور سپاسگزاری کنم.


در کنار شادمانی این دستاورد عظیم ملی دل­ نگرانی­هایی نیز در راستای گرفتاری مجدد به گرداب سهمگین بیماری وجود دارد که رعایت موارد زیر می­ تواند از التهاب پیش­رو بکاهد.


  هرگونه عادی پنداری و سهل­ انگاری به دلیل فروکش کردن بیماری در استان­های مختلف موجب بازگشت رفتارهای اجتماعی نادرست و شیوع مجدد بیماری خواهدشد­، لذا بیداری و وسواس مستمر در عدم کاهش سطح رعایت شیوه­ نامه­ ها توسط مردم و مسئولین ضروری است.


    همکاری عزیزان موثر در اجرای طرح با کاهش موارد بستری و مرگ و میر نباید سست و کمرنگ شود لذا تیم­ های متشکل از عزیزان بسیج و
همکاران دانشگاه­ها و دیگر عوامل تاثیر­گذار در سطح محله و استفاده از ظرفیت سفیران سلامت در طرح “هر خانه یک پایگاه سلامت” باید در صحنه بمانند و تا شناسائی آخرین مورد مثبت در خانواده­ های هر محله کار را با جدیت ادامه دهند.


   تعداد تست­ها هنوز در حد قابل قبول نمی­ باشد­، لذا علاوه بر شناسایی موارد علامت­ دار­، تست افراد مرتبط به طور متوسط ده تست به ازای هر فرد علامت­ دار مثبت باید ادامه یابد. در استمرار طرح در صورتیکه کلیه موارد مرتبط با فرد علامت­ دار شناسائی شدند، جمعیت هدف جدید در بین افراد بدون علامت تعیین خواهد شد.


 توجه ویژه به قرنطینه افراد مبتلا و آلوده به ویروس، رکن اساسی مهار و ایزولاسیون بیماری است علیرغم تلاش برادر عزیزم جناب آقای دکتر کولیوند در شناسایی و فراهم نمودن مکان های مناسب برای قرنطینه کسانی که در منزل امکان کافی ندارند و یا آنانکه قرنطینه را ترک می کنند، اقدامات موثری در استان ها صورت نگرفته، لذا پرداختن به این موضوع مهم از اولویت های ویژه گروه های کاری در سطح دانشگاه هاست.

با گزارش ویروس جهش یافته جدید از انگلیس و تعداد زیادی از کشورهای اروپایی و غیر اروپایی، ردیابی مستمر و گزارش سریع هرگونه تغییر در ویروس داخلی و همچنین اعمال کنترل شدید بر ورودی های زمینی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه برخوردارست.


بدیهی است آلودگی گسترده با ویروس جهش یافته مهاجم کار را بسیار سخت و بعضا غیرقابل کنترل می کند. طبق روال از معاونت محترم بهداشتی و اداره کل مبارزه با بیماری ها خواسته ام هرگونه تغییر را در جهت تایید نهایی به آزمایشگاه های مرجع انستیتو پاستور و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ارسال نمایند.


استمرار فعالیت مراکز سرپایی ۱۶ ساعته بسیار ضروریست، هرگونه کاهش فعالیت و یا تعطیلی این مراکز بدلیل کاهش بیمار غیرمنطقی است. در کلیه این مراکز باید تست کرونا نمونه گیری و بدون دریافت وجه انجام شود. ضمن آنکه داروی مورد نیاز درمان سرپایی نیز مجانی باید در اختیار بیماران قرار گیرد. هرگونه کاستی در موجودی تست و دارو سریعا به معاونین مربوطه اعلام گردد.


 ممکن است با فراخوندن افراد مرتبط با بیمار علامت دار به مراکز ۱۶ ساعته و یا پایگاه های سلامت محله ها، افراد مراجعه نکنند. ضروریست به شکل فعال تیم های بیماریابی مشترک به منازل و یا محل کار مراجعه و هیچ فرد مرتبط مشکوک بدون تست و تعیین تکلیف رها نشود.


تیم های نظارتی مشترک جهت اعمال پروتکل ها و اجرای شیوه نامه ها در کلیه سطوح باید فعال تر از قبل در صحنه بمانند. چون تجربه ثابت کرده که با کاهش مرگ و میر و میزان بستری، به شدت رعایت پروتکل ها کاهش می یابد و این از نقاط آسیب پذیر مدیریت بیماریست که قبلا نیز از آن آسیب دیده ایم.


جهت تسهیل در امور مالی و تجهیزاتی پروژه شهید قاسم سلیمانی مدیرانی در ستاد تعیین شده اند و از کلیه دانشگاه ها خواسته ایم تا رابطی برای حسن انجام امور مذکور از حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه معرفی نمایند.


همانگونه که با معاونین محترم توسعه، بهداشت، درمان و پرستاری یادآور شده ام در شرایطی که مقداری فشار ناشی از التهاب سوم بیماری کاهش یافته بنحو مقتضی نسبت به اعطای مرخصی به پرسنل غیر شاغل در بخش های کرونا اقدام گردد که در صورت بروز احتمالی پیک زمستانه همکاران عزیزمان تجدید قوا کرده باشند.


ضروری است رابط محترم دانشگاه با تماس مستمر با مدیران معرفی شده در ستاد وزارتخانه هرگونه مشکل احتمالی را پیگیری و در صورت عدم تحقق از طریق رییس محترم دانشگاه با معاونین محترم توسعه و بهداشت وزارتخانه منعکس نمایند.


اینجانب کماکان مسئول اصلی حسن اجرای طرح را رییس محترم دانشگاه می دانم و نظارت مستمر روسای محترم دانشگاه ها بر مراحل مختلف نظارت، مراقبت و حمایت از مسئولیت های اصلی عزیزان در ایام بیماری است.


ویروس COVID19 پیچیدگی های خاص و رفتار غیرقابل پیش بینی دارد. هوشمندی و دقت مستمر عزیزان می تواند از بروز هرگونه خیز زمستانی جلوگیری و بی دقتی و عدم نظارت کافی نیز می تواند با التهاب نفس گیر جدیدی روبریمان کند.


از خداوند بزرگ برای کلیه عزیزان، توفیق، تندرستی و عزت روزافزون آرزومندم

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

آغاز ثبت‌نام داوطلبان ششمین انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری

ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری آغاز شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید