صفحه اصلی > سایر : شهادت بیش از ۱۴۰ نفر از کادر بهداشت و درمان در مبارزه با کرونا

شهادت بیش از ۱۴۰ نفر از کادر بهداشت و درمان در مبارزه با کرونا

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: بیش از ۶ هزار نفر از کادر درمان در سراسر کشور به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و بیش از ۱۴۰ نفر از کادر درمان در این مسیر شهید شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، «علی فتاحی» در نشست خبری ویدیو کنفرانس که از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: گروه پرستاری ۲۲ درصد، گروه پزشکان عمومی بیش از ۲۰ درصد، گروه داخلی هشت درصد و گروه زنان با پنج درصد بیشترین مبتلایان به این ویروس را تاکنون تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: جامعه پزشکی مثل همیشه نشان داد که همواره در کنار طبابت، اخلاق هم مطرح است. کادر درمان نشان داد که نه فقط استاد علم، بلکه نماد اخلاق و تعهد و ایثار است. به همین علت از زمان‌های بسیار دور، جامعه پزشکی مورد احترام جامعه بوده و هنر طبابت کاری ارجمند و حرفه‌ای مقدس به شمار می‌رفته و پزشکان همواره مورد احترام جامعه بوده‌اند. در مواقع سخت و ناگوار نیز پزشکان همواره در کنار مردم قرار دارند. ایثار جامعه پزشکی در هشت سال دفاع مقدس با تقدیم بیش از چهار هزار شهید از کادر درمان نمودی از این حضور همیشگی جامعه پزشکی در شرایط سخت است. کادر درمان در حال حاضر نیز همان نقش را در درمان بیماران کووید ۱۹ بر عهده دارد که بارها مورد تشکر مقام معظم رهبری قرار گرفته است. کادر درمان نشان داده که بدون توجه به کمبودها و مشکلات، با تلاش شبانه روزی در خدمت مردم است.

مراقب باشیم نیروی درمان مستهلک نشود

معاون سازمان نظام پزشکی گفت: در زمان جنگ دغدغه‌هایی از لحاظ لجستیکی وجود داشت، اما هیچ وقت در هشت سال دفاع مقدس دغدغه تامین نیروی انسانی کادر درمان وجود نداشت و تعداد داوطلبان ما حتی بیش از نیاز بود و اکنون نیز مردم دغدغه دسترسی به کادر درمان را در زمینه ویروس کرونا ندارند اما باید مراقب باشیم که نیروی درمانی ما مستهلک نشود.

فتاحی گفت: توصیه من به مردم این است که تنها راه مقابله با ویروس کرونا به دست خودشان است. نباید تسلیم ویروس کرونا شویم و بدانیم بیش از ۹۵ درصد مبتلایان بهبودی پیدا می‌کنند. از طرفی بی خیالی در برابر این ویروس هم فاجعه آمیز خواهد بود. تنها راه مقابله رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و سپردن سلامتی به دست افراد اهل فن است. به پزشکان نیز توصیه می‌کنیم که مانند گذشته، جهادگونه در خدمت مردم باشند و از خودشان و کادر درمان و مردم مراقبت کنند. همچنین پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت رعایت کنند.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

کمبود ۶ میلیون پرستار در جهان

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرستاران را از مهم ترین منابع انسانی نظام سلامت خواند و اعلام کرد: کمبود گروه پرستاری توسط سازمان بهداشت جهانی، اصلی ترین مشکل کمبود نیروی انسانی نظام های سلامت است.

۲۷ خرداد ۱۴۰۲

پیام تبریک اعضای هیات مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ به مناسبت عید نوروز

، اعضای هیات مدیره نظام پرستاری تهران به مناسبت آغاز سال جدید بیانیه ای را منتشر کردند .

اجرای قانون تعرفه‌گذاری با وجود پیگیری‌های سازمان نظام پرستاری متوقف شده است

رئیس هیئت‌مدیره نظام پرستاری تهران، گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری با توجه به پیگیری‌های متعدد سازمان نظام پرستاری متوقف شده و مراحل بعدی این قانون تاکنون پرداخت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید