صفحه اصلی > وزارت بهداشت : معاون وزیر بهداشت: ابتلا به کرونا در تهران، خراسان‌رضوی، مازندان و فارس ‌صعودی‌تر شد

معاون وزیر بهداشت: ابتلا به کرونا در تهران، خراسان‌رضوی، مازندان و فارس ‌صعودی‌تر شد

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه ابتلا به کرونا در تهران، خراسان رضوی، مازندان و فارس ‌صعودی‌تر شد، گفت: ‌شرا‌یط در خوزستان‌ و کرمانشاه رو به بهبودی است.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، «قاسم جان‌بابایی»،با تاکید بر مقابله همه جانبه با بیماری کرونا اظهار داشت: در استان‌هایی که به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر توجه و مراسم عروسی، ختم و دورهمی برگزار شده میزان شیوع و بیماران کرونایی آنها افزایش یافته است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه وضعیت استان‌ها در عرصه بیماری و شیوع کرونا متفاوت است افزود: استان‌هایی مانند تهران، خراسان رضوی،  مازندان و فارس روند افزایشی و صعودی دارند و استان‌هایی مانند خوزستان، کردستان و کرمانشاه شرایط آنها در عرصه بیماری و ویروس کرونا روبه بهبودی است.

وی، از پیشرفت ۹۰ درصدی بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی اورژانس شهدای هسته‌ای بوشهر  خبر داد و گفت: تلاش می‌شود این بیمارستان به عنوان مرکز درمانی کمک کننده به بیماران کرونایی تا مهرماه امسال و همزمان با آغاز فصل پائیز به بهره‌برداری برسد.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان در تامین دارو و تجهیزات درمانی و بیمارستانی تصریح کرد: در حالی که امکان واردات تجهیزات درمانی و دارویی وجود ندارد شرکت‌های دانش بنیان وارد عرصه شدند و نقش خود را در تامین امکانات مورد نیاز نشان دادنند.

جان‌بابایی به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تامین تجهیزات درمانی و تجهیزانی مقابله با کرونا گفت: در این راستا این شرکت‌ها ضمن  تولید تخت‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در ساخت دستگاه‌های اکسیژین‌ساز و ونتیلاتو نقش آفرینی کردند به‌گونه‌ای که وزارت بهداشت و درمان سفارش ساخت ۲۰۰۰ دستگاه ونتیلاتو به شرکت‌های دانش‌بنیان داده است که به تدریج تحویل می‌شود.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید